تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : 14751
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در دهه بصیرت باید کارهای فرهنگی عمیق‌تری صورت گیرد گفت: این دهه فرصت مناسبی برای شناخت چالش‌ها و مسائل فرهنگی جامعه و یافتن روش‌های موثر برای حل این مشکل‌ها است.
دهه بصیرت بهترین فرصت برای شناخت چالش‌های فرهنگی جامعه است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر یکشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق اُمت با ولایت در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم با اشاره به مهمترین چالش‌های فرهنگی کشور و استان قم اظهار داشت: تغییر هویت، منظر و اصالت به طور طبیعی یک راهبرد شیطانی است.
وی افزود: اصل این تغییر هویت نیز تغییر در معرفت قم است.
وی اضافه کرد: هدف این تغییر این است که معرفت جامعه به‌ویژه نسل جوان به ارزش‌های اسلامی و انقلابی تهی شود.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: باید این تغییر همیشه مدنظرمان باشد و متناسب با آن برنامه‌ریزی کنیم.
دهه بصیرت بهترین فرصت برای شناخت چالش‌های فرهنگی جامعه است
اعرافی بیان داشت: تغییر معادله‌های معرفتی و هویتی و منظر و سبک، خطی است که از سوی گفتمان مقابل اسلام ناب و معارف اهل بیت‌(ع) دنبال می‌شود.
وی تصریح کرد: باید تلاش شود که کارهای فرهنگی ما در مصاف با این راهبرد اهریمنی و شیطانی باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه یادآور شد: تغییر بافت معماری و شهرسازی و نبودن یک مهندسی کامل در این خصوص همچنین طمع بیگانگان، نفوذ و آسیب‌های اجتماعی موجود، یک مجموعه‌ای از آسیب‌ها و چالش‌هایی است که به یک معنای کلی در کشور و به طور ویژه در قم آن را شاهد هستیم.
وی تاکید کرد: تخریب این‌ها در قم بیش از هر جای دیگر است.
عضو فقهای شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عصر پساکرونا و اغتشاش‌هایی که پس از آن رخ داد گفت: آمار و ارقام کشوری نشان می‌دهد که در مسائل اخلاقی و مذهبی هنوز به دوره قبل از کرونا نرسیده‌ایم.
اعرافی اظهار کرد: کرونا با برخی مسائل دیگر همراه شد، و افسار گسیختگی فضای مجازی نیز واقعا لطمه‌های بزرگی وارد کرده است.
وی با بیان اینکه برای حضور نسل جوان مشکل‌های بیشتری وجود دارد گفت: شرایط پسا کرونا و جنگ ترکیبی کینه‌توزانه‌ای که وجود دارد، اغتشاش‌هایی که طراحی و انجام شد و آنچه که در فضای مجازی رقم می‌خورد، زنجیره‌ای است که دست به دست هم داده و آسیب‌ها را خیلی بالا برده است.
امام جمعه قم تاکید کرد: صدها شبهه در مغز بچه‌های ما ریخته‌اند، باید این‌ها معالجه شود و قم در این زمینه وظیفه بزرگتری دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه همچنین گفت: در دهه بصیرت باید کارهای فرهنگی عمیق‌تری صورت گیرد، این وضع جدید شناخته شده و برای آن درمان در نظر گرفته شود.
نهم‌ تا نوزدهم دی‌ماه به عنوان دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت نام‌گذاری شده است.
دهه بصیرت بهترین فرصت برای شناخت چالش‌های فرهنگی جامعه است
مراسم بزرگداشت ۹ دی در قم برگزار می شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم نیز در این جلسه گفت: مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت شنبه ۹ دی ساعت ۱۰ صبح در مدرسه فیضیه با حضور آحاد امت حزب الله برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری در ادامه با بیان اینکه در این استان، هم‌افزایی بسیاری خوبی در عملیات‌ فرهنگی به‌ویژه ماموریت‌های مربوط به شورای هماهنگی ایجاد شده است گفت: موفق شده‌ایم از کارهای موازی جلوگیری کرده و کارها را با قوت بیشتری انجام دهیم.
وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی قم که به صورت متمرکز در مرکز شهر انجام می‌شد، به صورت پراکنده در همه شهر حتی مناطق حاشیه‌نشین و محروم نیز برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این همدلی و هماهنگی، حضور چشمگیر مردم را در آیین‌های گوناگون فرهنگی مذهبی در پی‌داشته است.
وی اضافه کرد: درصد حضور مردم در آیین های ملی و مذهبی نسبت به دوران قبل از شیوع کرونا، افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.
ذاکری با ذکر این مطلب که جشن‌های نیمه شعبان از جمله آیین‌هایی است که رویکرد ملی به آن داریم خاطرنشان کرد: ستاد ملی نیمه شعبان به قم آمده است، روند پیگیری مسائل مربوط به این جشن ملی، هم در شورای هماهنگی و هم در استانداری و مسجد مقدس جمکران ادامه دارد، امیدواریم حرکت شایسته‌ای را در نیمه‌شعبان پیش رو رقم بزنیم.
دهه بصیرت بهترین فرصت برای شناخت چالش‌های فرهنگی جامعه است
برنامه های سپاه قم در دهه بصیرت
معاون فرهنگی سپاه علی بن ابیطالب‌(ع) قم نیز با بیان اینکه برنامه‌های دهه بصیرت حول محور میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، دفاع از مردم مظلوم غزه و سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی است گفت: برنامه‌هایی که برای سردار سلیمانی در نظر گرفته‌ایم با هشتگ شهیدالقدس برنامه‌ریزی شده است.
سرهنگ هادی بادینلو افزود: سعی ما بر این است که هر برنامه‌ای که تولید و منتشر می‌شود، با محوریت این سردار شهید باشد.
وی با اشاره به اینکه اجتماعی بزرگی تحت عنوان فرزندان حاج قاسم در حال برنامه‌ریزی است گفت: ۶۳۰ هزار اصله نهال به نیابت شهید سلیمانی در سراسر کشور از جمله قم کاشته خواهد شد.
وی همچنین برگزاری یادواره سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مساجد سراسر کشور و مساجد قم در شب و شام شهادت این شهید را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: در مدارس نیز به همین شکل آیین‌هایی را خواهیم داشت و در دانشگاه‌ها هم مجامع تبیینی آرمان فلسطین شهید القدس را پیگیری می‌کنیم.
بادینلو، اجلاسیه مادران قهرمان پرور و کنگره ملی شعر مقاومت را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد و گفت: اهدای جهزیه به نوعروسان بی‌بضاعت به نیت حاج قاسم، آزادی زندانیان نیازمند، اهدای بسته‌های معیشتی و برگزاری یادواره‌های شهیدان هم از برنامه‌های تدارک دیده شده به شمار می‌آید.
معاون سپاه قم افزود: تجلیل از ورزشکاران جوان‌مردی که در مقابل رژیم صهیونیستی حاضر به مسابقه نشدند و اعزام راویان مکتب سلیمانی به مساجد و مدارس و دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌ها می‌باشد.
وی گفت: قرائت وصیت‌نامه سردار سلیمانی با صدای خود این شهید با استفاده از هوش مصنوعی در حال تهیه و تولید است.
وی گفت: اجرای مسابقه‌های فرهنگی از کتاب‌های مختلف مانند عمو قاسم و عزیز زیبای من که به نام شهید سلیمانی نوشته شده، با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستورکار است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchzqnz.23nkmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما