تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : 14455
رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رشد و بهبود وضعیت اقتصادی در گرو بالندگی شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: مهمترین مساله پیرامون دانش‌بنیان‌ها تسهیل در تبدیل دانش به ثروت است.
رشد اقتصادی در گرو بالندگی شرکت‌های دانش‌بنیان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری داود منظور عصر پنجشنبه در دیدار با اساتید دانشگاه‌های استان قم، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد توجه قرار داد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان هر هفته دست‌کم چند دستاورد بزرگ ثبت می‌کنند.
رییس سازمان برنامه و بودجه، اظهارداشت: در بودجه سال آینده برای فعال سازی ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها در جهت اولویت‌های کشور، منابع خوبی دیده شده است.
وی بیان داشت: دولت سیزدهم در راستای فضای دانشی، مشورت و هم‌اندیشی با اساتید و نخبگان را در اولویت خود قرار داده است.
منظور گفت: دانشگاه‌های کشور هم اینک برغم حجم بالای تولید علم در عرصه‌های مختلف، با نقطه مطلوب آن فاصله زیادی دارد.
وی با بیان اینکه دولت از افزایش تعامل و همکاری با نهادها و موسسات حوزوی حمایت می‌کند، گفت: دغدغه نخبگان حوزوی در خصوص خانواده و فرهنگ برای دولت حائز اهمیت است و بخشی از مشکلات جاری کشور بخاطر عدم توجه به مساله خانواده طی سال‌های گذشته بوده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: برنامه بودجه سال آینده در کنار نقاط مثبت، دارای کاستی‌هایی است که باید ترمیم و بهبود بیاید.
وی‌ با اشاره به نزدیک شدن نرخ رشد کشور به ۸ درصد، بیان داشت: با ایجاد ۸۰۰ هزار اشتغال طی سال‌جاری نرخ بیکاری به زیر ۸ درصد رسیده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده ۲۵ همت برای حمایت از اشتغال خرد و خانگی اختصاص یافته است.
وی با تاکید بر اینکه وضع صندوق‌های بازنشستگی خوب نیست، گفت: افزایش سن بازنشستگی بخشی از مشکلات و کاستی های این صندوق‌ها را در بلندمدت جبران می‌کنند.
منظور تصریح کرد: طی دو سال گذشته در قالب طرح محرومیت زدایی، پروژه‌های زیادی توسط حلقه‌های میانی با محوریت بسیج سازندگی انجام گرفته است.
در خلال این جلسه، اساتید و نخبگان دانشگاهی قم نظرات و پیشنهادات خود را نسبت به بخش‌های مختلف نظام بودجه ریزی و عملیاتی شدن پژوهشی‌های دانشگاهی را بیان کردند.
در ابتدای این نشست نخبگانی، با افتتاح فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب دانشگاه قم با ظرفیت ۴۰۰ مترمکعب، ظرفیت روزانه این تصفیه خانه به هزار متر مکعب در روز افزایش یافت.
رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر روز پنجشنبه خود به استان قم، ضمن دیدار با شماری از علما و مراجع حوزه، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه‌های استان حضور یافت.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciw5az.t1a5w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما