تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : 14288
گزارشی از اوضاع مردم غزه در طول ۲۲ روز جنگ و محاصره این شهر و اعمال وحشیانه صهیونیست‏ ها و انواع ممنوعیت ‏ها از جمله ممنوعیت ورود آب، غذا، دارو و سایر امکانات اولیه به این شهر را در کتابی با عنوان «غزه در حصار» می خوانیم.
غزه در حصار، گزارشی از اوضاع این شهر در ایام محاصره
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری اوضاع مردم غزه در طول ۲۲ روز جنگ و محاصره این شهر توسط نیروهای اسرائیلی موضوع اصلی کتاب غزه در حصار، است.
در این نوشتار گزارشی از اعمال وحشیانه صهیونیست‏ ها نسبت به مردم بی‏گناه غزه و اعمال انواع ممنوعیت‏ ها از جمله ممنوعیت ورود آب، غذا، دارو و سایر امکانات اولیه زندگی به این شهر یک و نیم میلیونی در طول جنگ نابرابر ارائه شده است.
بررسی اوضاع اقتصادی غزه، گذرگاه ‏ها، بهداشت مردم، وضعیت دانشگاه‏ ها و مدارس و تجاوزات وحشیانه نیروهای اسرائیلی به اموال و ناموس مردم غزه در طول جنگ و زیان‏ های مالی و جانی حاصل از حملات ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی به نوار غزه و بمباران‏ های مکرر این شهر بی‏ دفاع بویژه بمب‏ های ممنوعه از اصلی‏ ترین مندرجات این گزارش است.
در خلاصه این کتاب آمده است که محاصره یک ونیم میلیون انسان محروم، در زندان بزرگی به نام غزه، کشتار ۲۲ روزه رژیم صهیونیستی در این باریکه و سکوت معنادار مجامع بین الملل و مدعیان دفاع از حقوق بشر، داغ ننگ تازه ای را بر چهره دولت های استعماری غرب نهاد.
کتاب مذکور مشکلات ناشی از محاصره در غزه را مرور می کند و حکایت می کند: «بسیاری از بیماران، به دلیل فقدان دارو و عدم امکانات درمانی و یا ممنوعیت خروج از غزه، جان خود را از دست دادند. از شیرخشک نوزادان تا نان، غذا، سوخت، برق، آب آشامیدنی سالم و دیگر نیازهای اولیه زندگی در غزه نایاب و بخش های حمل و نقل، کشاورزی، صنعت، فرهنگ، بهداشت و درمان، تعطیل شد.»
غزه در حصار توسط مرکز مطالعات و رایزنی های زیتونه – بیروت تهیه شده و احمد کریمیان آن را ترجمه کرده است.
مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، موسسه بوستان کتاب عهده دار چاپ و انتشار این کتاب است.
در مقدمه کتاب ریشه های سیاسی محاصره و جنگ نابرابر غزه به اجمال بررسی شده است.
نگاهی به آینده رژیم صهیونیستی بخش دیگری از کتاب مذکور است که از صفحه ۲۵ آغاز می شود و تا صفحه ۶۶ به این موضوع پرداخته شده است.
این کتاب ۱۵۰ صفحه ای در ادامه به اوضاع اقتصادی، گذرگاه ها، وضعیت بهداشت، وضع مدارس و دانشگاه ها و تجاوز وحشیانه اسرائیل در غزه پرداخته است.
بخش‌های خصوصی، بازرگانی، ساخت و ساز و پیمانکاری، گردشگری، بیکاری، فقر و تنگدستی، کشاورزی و صنعت از جمله مباحث مورد بررسی در بخش اقتصادی این کتاب است.
در این کتاب در حد امکان، دورنمایی از مصائب مردم قهرمان و مقاوم غزه در زمان محاصره، ارائه شده و در مقدمه کتاب نیز، ریشه ‏های سیاسی محاصره و جنگ نابرابر غزه به اجمال بررسی شده است.
غزه در حصار، گزارشی از اوضاع این شهر در ایام محاصره
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcc4iqs.2bq048laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما