تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : 14181
از مردادماه ۱۳۹۷ و تصویب اولیه نام‌گذاری روزی به نام قم در شورای اسلامی شهر قم تا امروز ، بارها از زبان مسئولین تلاش برای ثبت روز قم در تقویم ملی را شنیده‌ایم ولی در عمل اتفاقی نیفتاده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از پایگاه خبری شهر کریمه، در خبرها آمده است که با تائید رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۱۳ مناسبت جدید به تقویم سال ۱۴۰۳ اضافه شد که در میان آن‌ها ثبت روز ورود حضرت امام رضا (علیه‌السلام) به نیشابور و نقل حدیث سلسله الذهب موجب خرسندی و سرور عاشقان اهل‌بیت علیهم‌السلام گردید.
گفتنی است که بر اساس ماده‌واحده «تعیین مناسبت‌های جدید برای درج در متن و ضمیمه تقویم رسمی کشور در سال ۱۴۰۳»، سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده‌واحده «تعیین مناسبت‌های جدید برای درج در متن و ضمیمه تقویم رسمی کشور در سال ۱۴۰۳» که در جلسه ۸۸۹ مورخ ۱۴۰۲/۷/۱۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.
در این مناسبت‌ها از روز تکریم همسایگان داریم تا روزی به نام شب یلدا و البته تصویب ورود روزهای همدان در یکم شهریور و ۱۸ اسفند به نام روز بوشهر در تقویم ملی کشور و جای خالی روز قم .
از مردادماه ۱۳۹۷ و تصویب اولیه نام‌گذاری روزی به نام قم در شورای اسلامی شهر قم تا  ۲۳آبان سال ۱۳۹۷ که این مهم در جلسه ویژه شورای فرهنگ عمومی استان قم مورد تصویب قرار گرفت تا امروز بالغ‌بر ۵ سال می‌گذرد و البته در کنار عدم همکاری شامل و کامل دستگاه‌ها و نهادهای استانی در برگزاری شایسته روز قم و همکاری مناسب با مدیریت شهری، با بی‌مهری نهادهای متولی پیگیری و ثبت این روز در تقویم ملی مواجه هستیم.
سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت قم در روز ۱۱ آبان ۱۴۰۰ طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا گفت:پیگیر ثبت روز قم در تقویم رسمی و ملی کشور هستیم تا بستر مطلوب‌تری برای معرفی ظرفیت‌های این شهر به وجود بیاید .
و بدون تردید تصویب و تبلیغ آن به جهت مناسبت قمری روز قم می‌توانست به ارتباط‌گیری و معرفی بهتر آن در سطح ملی و بین‌المللی کمک نماید.
لذا به‌عنوان یکی از شهروندان عش آل محمد(ص) از شورای فرهنگی عمومی قم توقع داریم نسبت به تلاش برای درج این روز اهتمام ورزد و در صورت ارائه درخواست به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیر این مهم باشد

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcezz8z.jh8evi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما