تاریخ انتشار :جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : 14033
امام‌جمعه کهک گفت: خون مردم بی‌گناه غزه قطعاً رژیم نامشروع اسرائیل و حامیان غربی آن را در خود غرق خواهد کرد.
خون مردم غزه رژیم صهیونیستی را در خود غرق خواهد کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام‌والمسلمین صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه‌های اول نمازجمعه این شهر و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی به بررسی آثار قساوت قلب در روایات معصومین (ع) پرداخت.
 
وی خاطرنشان کرد: قساوت قلب آثار و پیامدهای منفی متعددی برای انسان به دنبال دارد که دوری از خداوند متعال یکی از مهم‌ترین این آثار است؛ پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «ان ابعد الناس من الله القلب القاسی»؛ دورترین انسان‌ها به خداوند کسانی هستند که قساوت قلب دارند.
صبوری فیروزآبادی بیان داشت: دومین اثر مهلک قساوت قلب عبارت است از دوری از انجام امور خیر و پسندیده؛ پیامبر اعظم (ص) فرمودند: «القاسِي القَلبِ، البَعيدُ مِن كُلِّ خَيرٍ يُرْجى، غَيرُ المَأمونِ مِن كُلِّ شَرٍّ يُتَّقى»؛ سنگدل، كسى كه هيچ خيرى از او بر نمى خيزد و كسى از شرّش در امان نيست.
وی گفت: خشکی چشم یکی دیگر از آثار منفی قساوت قلب است که در روایات مورد اشاره قرار گرفته است؛ امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: «ما جَفَّتِ الدُّموعُ إلّا لِقَسوَةِ القُلوبِ»؛ اشکها خشک نمی گردد مگر به جهت قساوت قلب.
وی بیان داشت: و اما آخرین اثر قساوت قلب، عدم استجابت دعاست؛ امام صادق (ع) در روایتی به این اثر اشاره نموده و می‌فرمایند: «إنَّ اللّه َ لا يَستَجِيبُ دُعاءً بظَهرِ قلبٍ قاسٍ»؛ خداوند دعايى را كه از پشت قلب با قساوت برخيزد مستجاب نمى كند.
 
امام‌جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اهمیت بقاع متبرکه و تاریخی شهرستان به ویژه خانه تاریخی ملاصدرا (ره)، از مجموعه میراث فرهنگی استان خواست تا در راستای تعمیر و حفاظت از این آثار فاخر اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی همچنین بر لزوم ارتقاء زیرساختهای انتقال آب و برق شهرستان تاکید ورزیده و این مساله را مقدمه اصلی هر تحول در منطقه دانست.
خطیب جمعه کهک در ادامه خطبه های نماز جمعه، سالروز شهادت شهید فهمیده و روز نوجوان را گرامی داشته و به تبیین راهبردهای کلان مورد نظر امام خامنه ای (حفظه الله) در تربیت نسل نوجوان پرداخت.
وی با استناد به فرمایشات معظم له در دیدار معلمین و اساتید خراسان شمالی در سال ۹۳، پرورش خودباوری، بردبارسازی، تقویت حس کنجکاوی، ایجاد روحیه کار جمعی، بالابردن همت، پرورش روحیه کار و تلاش و تقویت علاقمندی به مطالعه و کار علمی را از جمله مهم‌ترین اصول راهبردی در تربیت نوجوانان برشمرد.
 
امام‌جمعه کهک در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن محکوم نمودن مجدد ددمنشی و جنایات صهیونیست ها در نوار غزه و بیان آمار جدید شهدا و مجروحان، خاطر نشان کرد: این خون ها قطعاً رژیم نامشروع اسرائیل و حامیان غربی آن را در خود غرق خواهد کرد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcaewn6.49nye15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما