تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : 1397
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم خبر داد:

رقابت بیش از ده هزار نفر در آزمون حافظان قرآن کریم اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: ده هزار و ۱۹۰ نفر در آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم و آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده اند و به رقابت با یکدیگر می پردازند.
رقابت بیش از ده هزار نفر در آزمون حافظان قرآن کریم اوقاف
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،حجت الاسلام عباس اسکندری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم و آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم اظهار داشت: اگر بخواهیم شاخص مهمی را برای جامعه متعالی در نظر بگیریم یکی از موارد مهم رسانه و بهره گیری مناسب از ظرفیت رسانه ها است.

وی ادامه داد: رسانه بهترین ابزار برای نشر معارف دینی است و اداره کل اوقاف قم به بهترین نحو از این مهم بهره خواهد برد.


اسکندری طرح تربیت حافظان قرآن کریم و آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: اداره کل ارشاد و اوقاف مسئولیت برگزاری این آزمون را در استان بر عهده دارند و تمامی تلاش ها و برنامه ریزی ها بر روی این مهم است که این مسابقات به خوبی برگزار شود.

وی ادامه داد: قرآن کتاب انقلاب اسلامی است و به عنوان بزرگ ترین هدیه خداوند باید مورد نشر و تبیین قرار بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم افزود: فعالیت های مختلفی در زمینه قرآن در سراسر کشور صورت می گیرد که باید نشر و گسترش داده شود.


وی برنامه های قرآن را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در طول چهل سال قدم های خوبی برداشته شده است اما با نقطه های اوج فاصله ای زیادی داریم و باید قدم های مناسبی در این زمینه برداشته شود.


اسکندری با بیان این که مردم قم توجه ویژه ای به قرآن دارند، بیان داشت: در زمینه ای آزمون های قرآنی قم همواره دارای رتبه های برتر بوده و از نظر موسسات قرآنی نیز رتبه دوم را در کشور داریم.

وی افزود: با این حال نباید به همین میزان اکتفا کنیم و باید تلاش بیشتری در سال های آتی داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم به نحوه ثبت نام ها اشاره کرد و گفت: ثبت نام ها از طریق سامانه ها صورت گرفته و آزمون روز پنج شنبه 9 اسفندماه برای اولین بار در دانشگاه قم برگزار می شود.

وی ادامه داد: در رشته حفظ کل ۴۵۲ نفر، در حفظ سه جزء، ۵۰۹ نفر، در حفظ ده جزء، ۶۹۳، در حفظ ۲۰ جزء اول نیز ۳۳۲ نفر، در حفظ جزء اول ۵۸۲ نفر و در حفظ جزء ۳۰ نیز ۷۶۳ نفر ثبت نام کرده‌اند همچنین در رشته ترجمه و مفاهیم ۳۴۳ نفر، در معارف نهج‌البلاغه ۵۵۲ نفر و در تفسیر قرآن، ۶۷۵ نفر ثبت نام داشتند.
وی با بیان اینکه ده هزار و ۱۹۰ نفر در آزمون امسال شرکت کرده‌اند که نسبت به سال قبل از رشد خوبی برخوردار است، تصریح کرد: شش هزار و ۸۱۷ نفر از این مجموع را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.

اسکندری در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری همایش عالم وقف در قم اشاره کرد و بیان داشت: همایش بزرگداشت عالم واقف نیز روز پنج شنبه برگزار می شود که در راستای ترویج فرهنگ وقف از آیت الله ملاصادق قمی در مدرسه دارالشفا تجلیل خواهد شد.

https://qomefori.ir/vdcb.9b8urhbfziupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما