تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : 13690
مدیر منطقه پنج شهرداری قم از اجرای طرح پاکسازی و لایروبی انهار روباز و روبسته در سطح به منظور مدیریت بهتر هدایت آب‌های سطحی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر منطقه پنج شهرداری قم، رضا رحیمی  با اشاره به اجرای طرح پاکسازی و لایروبی انهار اظهار داشت: این طرح با هدف روان‌سازی و دفع پساب‌ها و جلوگیری از بوی نامطبوع فاضلاب خاکستری بر روی شبکه انهار و ساماندهی و رفع نواقص شبکه‌های زباله گیر و رسوب‌گیر توسط عوامل خدمات شهری به اجرا درآمد.
 وی با تأکید بر لزوم مدیریت جمع‌آوری آب‌های سطحی افزود: پیش از شروع فصل بارندگی تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیشگیری از بروز آب‌گرفتگی در سطح منطقه صورت گرفته است و نقاط آسیب‌پذیر که در سال گذشته دچار آب‌گرفتگی شده بود، اصلاح آن در دستور کار قرار دارد.
مدیر منطقه پنج شهرداری قم خاطرنشان کرد: این عملیات واقع در کانال عرضی بلوار کبیری، تقاطع شهر قائم و محله چهارصد دستگاه صورت پذیرفت و به تدریج در کلیه انهار و سپتیک های موجود در سطح منطقه انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه پاکیزه نگه داشتن سیمای شهری علاوه بر زحمات شبانه‌روزی نیروهای منطقه پنج نیازمند همکاری شهروندان نیز است خاطرنشان کرد: به‌صراحت می‌توان گفت که یکی از دلایل آب‌گرفتگی انهار و معابر سطح شهر، عدم رعایت نظافت توسط برخی از شهروندان است، چراکه بعضاً مشاهده می‌شود زباله و پسماند توسط برخی افراد در معابر و انهار ریخته می‌شود و این امر باعث آب‌گرفتگی کانال‌ها در زمان بارندگی و ایجاد محیطی مناسب برای تکثیر انواع حشرات و حیوانات موذی و انتشار عوامل بیماری‌زا می‌گردد.
رحیمی یادآور شد: پاکسازی انهار و کانال‌ها از ضایعات به منظور پیشگیری از بحران در مواقع بارندگی ازجمله اهداف این عملیات است.
وی در پایان مطرح کرد: با توجه به فصل بارش نزولات آسمانی، و تجارب سال‌های گذشته و مرور پیام‌های ۱۳۷ در زمان بارندگی سال گذشته، پاکسازی انهار ، کانال‌ها و ... به‌صورت مستمر و دوره‌ای در دستور کار این منطقه قرار دارد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciuqaz.t1ap32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما