تاریخ انتشار :شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۲
کد مطلب : 1335
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا(س) در نزد خواند متعال،گفت: بزرگترین شفاعت در روز قیامت، شفاعت حضرت فاطمه الزهرا(س) است.
بزرگترین شفاعت در روز قیامت، شفاعت حضرت فاطمه الزهرا(س) است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه از استان قم حجت الاسلام و المسلمین میرشفیعی عصر امروز در دوره آموزشی مبلغین اعزامی سوگواره یاس نبوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: نور بقیه اهل بیت از حضرت زهرا(س) گرفته شده است که نشان دهنده عظمت شخصیت ایشان است.
وی ادامه داد: حضرت محمد(ص)، امام علی(ع)و حضرت زهرا(س) هر سه پسند و ناپسندشان یکی بود و سیره این سه بزرگوار شبیه هم بود.
حجت الاسلام و المسلمین میرشفیعی افزود: خداوند متعال درباره ایشان می فرمایند: حضرت زهرا(س) شخصیتی است که مایه مباهات ملائکه و انسان ها است.
وی به احادیث و روایات در خصوص حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: برای این امت جایگاه حضرت زهرا(س) باب نجات است که همواره باید به آن متوسل بشوند.
حجت الاسلام و المسلمین میرشفیعی خاطر نشان کرد: در روز قیامت بزرگترین شفاعت، شفاعت حضرت فاطمه الزهرا(س) است به طوری که
شفاعت ایشان در روز قیامت به شفاعت کبری معروف است.
وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) در خصوص ایشان می فرمایند روحی که در فاطمه وجود دارد همان روحی است که در دو پهلوی من است.
حجت الاسلام و المسلمین میرشفیعی تاکید کرد: حضرت محمد(ص)قبل از شکل گیری نطفه حضرت زهرا(س) ۴۰روز به صورت کامل روزه گرفته بود که نشان دهنده این است که خلقت حضرت زهرا با نظر خداوند بوده است.
وی افزود: خانه  حضرت زهرا(س) و حضرت علی( ع) از حجره های رسول اکرم است و سقف این خانه عرش پروردگار  و قعر خانه محل رفت و آمد ملائکه بود.
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: پیغمبر اسلام (ص) بیشترین تعریف ها را از خانه زهرا داشت و در این باره می فرمایند: هر کسی که به در خانه حضرت زهرا(س) بی حرمتی کند به خانه .خدا بی حرمتی کرده است
.گفتنی است،دوره آموزشی ویژه مبلغان «سوگواره یاس نبوی»(فجر فاطمی) چهارم و پنجم بهمن ماه در سالن همایشهای مجتمع آموزشی، فرهنگی امامزاده سید علی قم برگزار می شود.

https://qomefori.ir/vdcd.s0f2yt0ska26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما