تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : 13306
قم از سال های گذشته وارث برخی پروژه‌های نیمه‌تمامی است که بعضی از این طرح‌ها بیش از بقیه برای مردم دغدغه، مورد پیگیری و حساسیت بوده است.
شهروندان قمی چشم انتظار پرواز از فرودگاه این شهر هستند!!!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی بیان می کنند:  معتقدم اگر فرودگاه قم درست شود وضعیت قم بهتر می‌شود و از داخل و خارج استقبال خواهد شد، خیلی‌ها می‌خواهند مستقیم برای زیارت به قم بیایند؛ لذا نداشتن فرودگاه کار را سخت می کند.
قم از سالهای گذشته وارث برخی پروژه‌های نیمه‌تمامی است که بعضی از این طرح‌ها بیش از بقیه برای مردم دغدغه، مورد پیگیری و حساسیت بوده است.
از اول انقلاب تا کنون قم  مورد کم لطفی های زیادی قرار گرفته است، ولی شهروندان قمی در برابر این ها فقط صبوری می کنند. یکی از پروژهایی که از دغدغه های مهم مردم می باشد فرودگاه نیمه‌کاره قم، است.
طرحی که وقتی حدود ۱۳ سال پیش کلنگ آن به زمین زده می‌شد هرگز مردم تصور نمی‌کردند به یکی رکوردداران فاصله بین کلنگ و قیچی پروژه‌های عمرانی استان قم تبدیل شود.

با شروع کار دولت سیزدهم و روحیه جهادی و پیگیری‌های میدانی دولتمردان، امیدها به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان قم مخصوصا فرودگاه، زنده شد. رئیس‌جمهور نیز در نخستین سفر استانی خود به قم در نهم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ در بدو ورود به این استان وعده داد که مشکل فرودگاه قم را برطرف خواهد کرد و این طرح مهم عمرانی به بهره‌برداری خواهد رسید.
باز هم تاکید شخص رئیس جمهور بر افتتاح فرودگاه قم تا کنون کارساز نبوده است. پس مشکل این فرودگاه چه چیزی است؟
اميدوارم هم اكنون كه رياست جمهورى جناب حجت الاسلام رييسى هم بر راه اندازى فرودگاه در سفر استانى به قم تأكيد دارند، مسئولان امر اختلاف ها را كنار گذاشته و به فكر اعتلاى كشور باشند و از اينكه بخش خصوصى در اينكار پيشقدم شده او را يارى كنند و حتى اگر وام بانكى هم نياز دارد تسهيلاتش را فراهم نمايند تا بالاخره اين موضوع بعد از سالها به سرانجام برسد.

بارها پیش آمده که هواپيماها به علت شرايط جوى در فرودگاه تهران نمى توانند فرود يابند كه معمولا در چنين شرايطى فرودگاه اصفهان را که در فاصله ٤٠٠ كيلومترى تهران قرار دارد انتخاب مى كنند. در حالیکه نیاز است فرودگاه نزديكتری به تهران وجود داشته باشد و فرودگاه قم در فاصله اى حدود ١٦٠ كيلومترى تهران بهترين گزينه خواهد بود. همچنین فرودگاه قم می تواند جانشين فرودگاه تهران در مواقع خاص هم شود. وليكن نمى دانیم چرا تاكنون نسبت به اين امر مهم كوتاهى شده است!
اخيراً وزير راه و مسكن و شهرسازى در مصاحبه اى به موضوع فرودگاه قم اشاره اى كرده و اعلام كردند منطقه آزاد سلفچگان قرار است تأمين مالى فرودگاه قم را انجام دهد. از اين جمله معلوم مى شود كار فرودگاه قم به این زودی ها به سرانجام نخواهد رسید. زيرا منطقه آزاد سلفچگان براى توسعه فاز سوم خود نياز به پول دارد و با تهاتر زمين مدتهاست دنبال سرمايه گزار مى گردد و هنوز موفق نشده است مشكل خود را حل كند حالا بار فرودگاه قم را هم بر دوش او مى گذارند و داستان كورى كه عصاكش كور ديگری می شود را تداعى مى نمايد.
خوشبختانه بحث جدى فرودگاه قم در روزنامه هاى مهم و منطقه اى  استان قم و ديگر رسانه هاى اين استان به مطالبه اى عمومى تبديل شده و اميد داریم با پيگيرى هاى مستمر اصحاب رسانه به منظور تأمين خواسته مردم شريف قم و علما و مراجع معظم تقليد كه همواره بر احداث فرودگاه قم تأكيد داشته اند و با هميارى خالصانه مسئولان و با همت بلند جناب آقاى شفيعى سرمايه گزارى كه سالهاست براى پروژه فرودگاه قم خدمات شايانى داشته اند، بالاخره قفل فرودگاه قم باز شود و نه تنها مردم عزيز قم بلكه تمام شيعيان جهان كه به ام القراى قم و حرم شريف و نورانى حضرت فاطمه معصومه (س) چشم دوخته اند بتوانند به راحتى سفر كرده و به فيض زيارت برسند.
زهرا محمد رضایی

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcce1qs.2bq1x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما