تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : 13207
دبیر مجمع فرهنگی علمدار کربلای قم در راستای حل دغدغه های مهاجرین با دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
دیدار دبیر مجمع فرهنگی علمدار کربلای قم با نمایندگان مجلس شورای اسلامی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری طی دیدار محمد شاه عبادی دبیر مجمع فرهنگی علمدار کربلای قم با حجت الاسلام والمسلمین سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، گفت‌وگویی حول محور سازمان ملی مهاجرت شکل گرفت.
 در همین راستا با ابوترابی نماینده نجف آباد اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مطرح کننده طرح سازمان ملی مهاجرین در مورد ساماندهی مهاجران مقیم ایران فرصتی برای گفت و گو پیش آمد.


وی در این دیدار اظهار داشت: جهت شناسایی هویت و استعلام تخلفات از مهاجرین انگشت و چهره‌نگاری می‌شود و سپس به آن‌ها ابتدا اقامت سه ماهه، سپس اقامت یک ساله و سپس سه ساله و هفت ساله داده می‌شود.
ابوترابی بیان داشت: یک کارت بانکی که عکس ، مشخصات و کد ملی در آن ثبت شده به آن‌ها تعلق می‌گیرد و یک سیم کارت اختصاصی که تنها با همان یک سیمکارت می‌توانند کارهای اداری خود را انجام دهند برای ایشان لحاظ می‌شود.
وی ادامه داد: مهاجرین باید هرکاری از قبیل اجاره‌خانه، بیمه و.. را در سامانه اعلام شده ثبت کنند.
ابوترابی ابراز داشت: به نخبگان، سرمایه‌گذاران و مدافعان حرم اقامت دائم بدون تابعیت داده می‌شود به این صورت که اقامت‌های دائم و بالای هفت‌سال می‌توانند تحت نظارت دولت خانه و اتومبیل و... خرید و فروش کنند.
در ادامه‌ی دیدار درباره دغدغه‌ی زیارت اربعین مهاجرین، گفت‌و‌گویی با سردار مبینی رئیس اداره اتباع و مهاجرین کشور شکل گرفت.
 وی در این دیدار اظهار داشت: در مورد اربعین مهاجرین اعم از کسانی که مدارک کارت آمایش، سرشماری و باقی مدارک اقامتی دارند می‌بایست به سامانه سهما مراجعه کرده و جهت ثبت‌نام کربلا اقدام کنند.
سردار مبینی تصریح کرد: کسانی که از افغانستان ویزا گرفته و وارد کشور شده‌اند می‌توانند برای اخذ ویزای رایگان عراق به سفارت عراق در تهران، مشهد و زاهدان مراجعه کنند.
در پایان آقای عبادی دبیر علمدار کربلای قم از مهمان‌نوازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری که همواره لطف و عنایت نسبت به مهاجرین دارند و از تمام دست‌اندرکاران و خدمت‌گزاران به ویژه از آقای زارعی مدیریت اداره مهاجرت استان قم، تشکر کرد.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdccmiqs.2bq1x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما