تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب : 13154
شهردار قم در پیامی روز جهانی مسجد را تبریک و بر اهمیت مساجد در نقش مردم در امور اجتماعی تأکید کرد.
پیام شهردار قم به مناسب روز جهانی مسجد/مساجد کارکرد ویژه‌ای در پرورش روان و بینش دارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد در پیامی روز جهانی مسجد را تبریک گفت.
متن پیام شهردار قم به شرح زیر است:
ساختارمندی از جمله شئون زندگی اجتماعی است که زیربنای یک جامعه برای رشد و تعالی در قالب همین ساختار تعریف می‌شود.
شکل‌دهی و استفاده از این ساختار در دین مبین اسلام همواره مورد تأکید بوده است و با محوریت نقش مردم در امور اجتماعی، مسجد به‌عنوان پایگاهی اجتماعی اهمیت یافته است، نقش و کارکردی بسیار فراتر از محوریت محلی صرفاً برای عبودیت در درگاه حضرت حق.
از سوی دیگر مسجد محلی برای اتحاد مسلمین و جایگاهی برای نمایش اقتدار اسلام تعریف شده است و منزلت آن شأنی الهی یافته و در مثابه خانه خدا از آن یاد می‌شود.
در جمهوری اسلامی ایران نیز که مبنا و اساس آن مردم بوده و هستند، مساجد همواره محلی برای تربیت انسان و مأمن پرورش‌ روح و روان و بینش و بصیرت کارکرد داشته‌اند و از همین جایگاه توانسته‌اند اثرگذار در جامعه اسلامی باشند.
توجه به این جایگاه خطیر و تلاش در جهت استفاده بیشتر از ظرفیت مساجد در جهت آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از وظایفی است که باید با اهتمام بیشتر و به صورت مداوم به آن پرداخته شود، نکته‌ای که در شهرداری قم به آن توجه شده و توانسته‌ایم در حد توان اقدامات اثرگذاری را در این زمینه با توجه به رسالت‌های اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهر به انجام رسانده‌ایم و در آینده نیز بیش‌ازپیش به آن پرداخته خواهد شد.
ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد و محکومیت حرکت شنیع رژیم اشغالگر قدس در هتک حرمت و آتش زدن مسجدالاقصی در سال ۱۹۶۹، امیدوارم با مدد الهی و شکست این رژیم منحوس، نخستین قبله مسلمانان از لوث وجود آنان پاک شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdof0f.yt0sk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما