تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 1166
معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران خبر داد :

تمام اساتید حوزه های علمیه خواهران فعالیت پژوهشی خواهند داشت

معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به افتتاح مرکز مشاوره پژوهشی با حضور اساتید برجسته خبر داد و گفت: تمام اساتید حوزه های علمیه خواهران فعالیت پژوهشی خواهند داشت تا از همه جنبه سطح علمی خود را بالا ببرند.
 تمام اساتید حوزه های علمیه خواهران فعالیت پژوهشی خواهند داشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبرحصاری پیش از ظهر امروز در کنفرانس خبری با موضوع فعالیت های پژوهشی با اشاره به اینکه بیست و دو سال از تاسیس حوزه خواهران می گذرد ، اظهار داشت: از سال 1390 راهبردی برای عرصه پژوهشی خواهران تعریف شده است که در این راهبرد در سه مرحله اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: مرحله اول که در پنج سال با عنوان تربیت پژوهشگر عمومی و ایجاد زیر ساخت های لازم با شعار هر طلبه یک پژوهشگر دنبال شد و همچنین ارکان اصلی این اقدام موثر در 5گام موثر نامگذاری شده است.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه امروز تکاپوی پژوهشگری جزء یکی از ارکان ها مهم در بین طلاب شده است، گفت: مرحله دون از سال 96 با شعار پژوهشگری و جنبش علمی شروع شده است.

وی بیان داشت: دراین مرحله ضمن اقدام برای پژوهشگر حرفه ای، زیرساخت های پژوهش علمی هم فراهم خواهد شد؛ در سال قبل در حال ایجاد زیرساخت های لازم بودیم و امسال بازآفرینی و تولید علم دینی را هدف قرار داده ایم.

حصاری با اشاره به ایجاد مرکزپژوهش برای خواهران طلبه در استان ها، عنوان داشت: مرحله سوم مربوط به سال های 1400 تا 1404 است که در این زمان مشغول تربیت خواهران نظریه پرداز با هدف تولید علم دینی خواهیم شد.

وی اضافه کرد: شعار امسال ما بازآفرینی آثار بزرگان و علمای دین می باشد که این مسئله یک گام مهم در تولید علم می باشد.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه در این راستا دو هدف مهم برنامه ریزی شده است، ابراز داشت: هدف اول برگرداندن آثار محقق ها و علمای دینی به چرخه علمی کشور چرا که در دوره های مختلف محققین فراوانی که به مسائل و سوالات علمی بسیاری پاسخ داده اند اما به دلیل وجود گسل های معرفتی با جامعه امروز مرتبط نشده و به نوعی قابل بهره برداری برای جامعه امروز نیست.

وی ادامه داد: اگر پژوهشگران ما همت کنند و از این آثار بهره برداری کنند به نوعی که با خواسته مخاطبین امروز ایجاد و تنظیم و بازآفرینی شود تا دغدغه امروز رفع گردد موجب خواهد شد این آثار علم بازهم به چرخه علمی برگشت داشته باشد.

حصاری افزود: هدف بعدی ما هم آمادگی خواهران پژوهشگر طلبه برای تولید علم است و سعی خواهیم کرد این اهتمام بزرگ در حوزه های خواهران انجام شود.

وی عنوان داشت: از سال 1390 کرسی های آزاد اندیشی در حوزه های خواهران سراسر کشور شروع به کار کرد که تاکنون 1100 کرسی آزاد اندیشی در مدارس مختلف برگزار شده است و در این مسئله هم پیشگام می باشیم .

معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان شد: هدف ما از پژوهش بالا بردن استاندارهای آموزشی حوزه، تولید علم دینی و غنا بخشی به عرصه های تبلیغ، تدریس و تحقیق می باشد.

وی در خاتمه یادآور شد: همه اساتید حوزه های علمیه خواهران فعالیت های پژوهشی خواهند داشت و همچنین مرکز مشاوره پژوهشی را نیز در هفته آینده افتتاح خواهیم کرد.

https://qomefori.ir/vdcf.vdyiw6dyvgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما