تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب : 11402
معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم از راه‌اندازی المان‌های جدید شهری در ایام نوروز خبر داد و گفت: امسال فعالیت‌های چشمگیری از سوی مدیریت شهری برای پیراستگی شهری و نظم و انضباط در شهر صورت گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، ابوالقاسم مقیمی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم که در سالن حضرت زینب(س) استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: امسال با نزدیک بودن زمان جشن نیمه شعبان و آغاز فرآیند سفرهای نوروزی، اقدامات در شکل‌گیری خدمات و فعالیت‌های ستاد تسهیلات زائرین نوروز از بهمن‌ماه آغازشده است.
وی با اعلام آمادگی کمیته‌های ستاد تسهیلات زائرین در میزبانی از مسافران نوروزی، راهنمایی مسافرین را پیش از ورود به استان از نکات مهم برشمرد و گفت: سامانه «qomzaer.ir» در ورودی‌های استان، راهنمای جامعی برای مسافران نوروزی خواهد بود.
معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم از راه‌اندازی المان‌های جدید شهری در ایام نوروز خبر داد و گفت: امسال فعالیت‌های چشمگیری از سوی مدیریت شهری برای پیراستگی شهری و نظم و انضباط در شهر صورت گرفته که ازجمله آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی المان‌های جدید شهری متناسب با نوروز، ایجاد المان‌های نوری و آمادگی خیابان‌های شهر قم برای زائرین بارگاه کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام اشاره کرد.
وی ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد اسکان ارزان‌قیمت برای زائران عنوان کرد: با توجه به تجربه خوب نیمه شعبان در حوزه اسکان، انسجام و آمادگی خوبی در کمیته اسکان استان با مدیریت اداره کل میراث فرهنگی و آموزش و پرورش آغاز شد که طی آن کلیه مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و سالن‌های ورزشی برای اسکان زائرین در شهر قم آماده خدمت‌رسانی هستند.
مقیمی عنوان کرد: ۳ ستاد اسکان در حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و فرمانداری استان به‌عنوان محور فعالیت‌ها به خدمات‌رسانی خواهند پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه اطلاع‌رسانی به زائران از طریق تابلوهای شهری، بنرهای راهنمای مسیر، ستادهای اطلاع‌رسانی مشترک شهرداری و اداره کل میراث و همچنین سامانه برخط قم زائر(qomzaer.ir) شکل‌گرفته است.
معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم از برگزاری جشن‌های ویژه مردمی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در بوستان‌های استان خبر داد و عنوان کرد: امسال، بوستان‌های قم پس از افطار میزبان خانواده‌ها خواهند بود که ازجمله برنامه‌ها برپایی جشن‌های مردمی، مراسمات مذهبی در بوستان‌ها است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که مردم با توجه به تلاقی بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان، تمهیدات لازم را برای حضور متناسب با آداب تشرف به شهر مقدس قم، و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان داشته باشند و رعایت حجاب و عفاف متناسب با شأن و جایگاه بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها را داشته باشند.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchiknz.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما