تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : 11110
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری ابراهیم معتمدی در جلسه شورای سازمان توسعه و عمران شهرداری که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: سازمان توسعه و عمران از سازمان‌های مهم شهرداری است که به جهت فعالیت‌های عمرانی تلاش‌های ارزنده‌ای دارد.
به گفته وی، عمده فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر که کمتر می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرده و یا بخش خصوصی عهده‌دار اجرای آن نمی‌شود، توسط سازمان توسعه و عمران به سرانجام می‌رسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: پروژه‌های عمرانی سطح شهر طبق قانون به این سازمان واگذار می‌شود که در ده سال اخیر در روند توسعه و عمران شهر قم بسیار راهگشا بوده و پروژه‌های عمرانی بزرگ و کلان‌شهر قم توسط این سازمان به‌خوبی اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه امید است نظرات اعضای شورای اسلامی شهر قم در روند اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر اثربخش باشد، تصریح کرد: در حال حاضر نیز برخی از پروژه‌های مهم و منحصربه‌فرد با نظارت شورای اسلامی شهر توسط سازمان توسعه و عمران شهرداری در دست اقدام است. معتمدی از پیگیری‌هایی در خصوص تأمین قیر جهت آسفالت سطح شهر خبر داد و عنوان کرد: 40 درصد هزینه‌ها مرتبط با قیر و 30 درصد مصالح و 30 درصد نیز هزینه‌های اجراست و علی‌رغم نیاز قم، سهمیه‌ای به شهرهای بزرگ نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های بالایی در زمینه تأمین قیر و آسفالت بر عهده مدیریت شهری قم است که با کمبودهایی مواجه بوده و درصدد هستیم از طریق بسته بازآفرینی بتوانیم سهمی را برای معابر و بافت‌های فرسوده اخذ کنیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اذعان کرد: سازمان توسعه و عمران شهرداری مستقل است و از طرف حوزه عمران شهرداری و شورای شهر بازرسی‌های متعددی بر عملکرد سازمان وجود دارد و هزینه جاری و اجرایی به‌شدت کنترل می‌شود که نشان‌دهنده حساسیت‌هایی در خصوص نظارت بر بودجه و اقدامات سازمان است.

معتمدی تصریح کرد: سازمان نیز در جهت اجرای پروژه‌ها با قیمت مناسب علی‌رغم مشکلات و گرانی هزینه‌ها اقدامات خوبی انجام داده است و این سازمان حتی مانند بخش خصوصی در مناقصات شرکت می‌کنند و همان رقابت با پیمانکاران در سازمان دیده می‌شود. 🔸وی با تأکید بر اینکه مشکلاتی در این سازمان پیرامون تأمین نیرو و تجهیزات وجود دارد اظهار داشت: دراین‌باره باید حمایت‌های لازم در پیشبرد طرح‌های عمرانی قم از سازمان صورت پذیرد و ما نیز در حد توان پیگیری‌هایی را در سطح ملی در ارتباط با تأمین زمین پارکینگ و قیر که دو مطالبه مهم بوده از سوی وزارت داشته‌ایم.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdzf0f.yt0ff6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما