تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : 7938
عملیات اجرایی جمع‌آوری ریل‌های متروکه شهر قم بعد از مصوبه هیئت دولت، از روز گذشته آغاز شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  ریل‌های متروکه چند سالی است که بعد از اجرای پروژه‌های مختلف مانند بلوار پیامبر اعظم(ص)، بلوار فردوسی، بلوار شهید کبیری و… و قطع ارتباط از ایستگاه مرکزی تا جمکران مهمان ناخوانده شهر قم بوده است.

ریل‌هایی که مسئولان استانی و مدیریت شهری چندسالی است که مدام از اهمیت جمع‌آوری و آزادسازی عرصه‌ها آن سخن می‌گویند، که این مهم در سال‌های گذشته خیلی با استقبال پایتخت‌نشینان روبرو نشده بود.

اما بعد از سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت یکی از تصمیمات این سفر جمع‌آوری ریل‌های متروکه از سطح شهر بود که این اقدام با جدیت از روز گذشته آغاز شده است.

در همین زمینه فرماندار قم اظهار داشت: یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به قم جمع‌آوری ریل‌های متروکه در سطح شهر بود که هماهنگی‌های لازم در این زمینه با همراهی دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است.

عباس ذاکریان با بیان اینکه مرحله نخست جمع‌آوری ریل‌های متروکه در قطعه‌ای به طول ۸ کیلومتر در حاشیه و به موازات بلوار امام رضا (ع) قم آغاز شده است، عنوان کرد: ریل‌های متروکه در حدفاصل ایستگاه مرکزی به سمت ایستگاه جمکران نیز به طول ۷ کیلومتر در مدت سه ماه جمع‌آوری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: زمین‌های احصا شده نیز در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت که بعد از تفکیک، کاربری‌های فضای سبز، ساخت‌وساز و دیگر کاربری‌ها برای آن تعریف خواهد شد و ۸۰ هکتار از محل زمین‌های آزاد شده در پردیسان نیز برای در اختیار قرار دادن به مالکان این زمین‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/***

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.payct1a3vbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما