تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : 7808
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم از ساخت خانه موزه علما و هیئات در قم خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های شورا راه‌اندازی اندیشکده آسیب‌شناسی است که نیاز به کمک حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها داشته تا به‌صورت علمی به آن پرداخته شود.
تلاش شورای شهر قم برای راه‌اندازی اندیشکده آسیب‌شناسی فرهنگی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مصطفی ملایی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، به نحوه پیوست نگاری فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: پیوست نگاری فرهنگی با دو رویکرد تأثیر خود پروژه بر روی بافت فرهنگی اجتماعی محله و شناخت میزان بار فرهنگی اجتماعی خود پروژه ازنظر شاخصه‌های انقلابی دینی اجرا می‌شود.

وی به بخش‌های مختلف پیوست نگاری فرهنگی توجه کرد و افزود: با این دو نگاه پیوست‌هایی فرهنگی نوشته و در پروژه‌ها اجراشده و در بخش دیگر آموزش بوده که با کمک حوزه و نخبگان جامعه به آن پرداخته می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: یکی از اولویت‌های کمیسیون ارتقاء رفتار و فرهنگ شهروندی بوده و دیگر اولویت‌های کیمسیون توجه به فضای مجازی، شادی و نشاط اجتماعی است.

وی دو برنامه مهم شورای اسلامی شهر مقدس قم را در حوزه فرهنگ مطرح کرد و گفت: یکی از برنامه‌ها برگزاری جشن یکصدمین سال تأسیس حوزه‌های علمیه در شهر قم است که شهرداری با حوزه‌های علمیه همکاری ویژه داشته و دیگری برگزاری کنگره شهداست.

ملایی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های خوب فرهنگی شورا که از شورای پنجم کلید خورده است، ساخت خانه موزه‌های شهدا بوده که با خانه موزه شهیدان زین‌الدین کلید خورد و در شورای ششم خانه موزه شهید فخری‌زاده آغازشده است.

وی از ساخت خانه موزه علما و هیئات نیز خبر داد و اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شورا راه‌اندازی اندیشکده آسیب‌شناسی است که نیاز به کمک حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها داشته تا به‌صورت علمی به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/***ن

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.78fbjh8vv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما