تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب : 7014
معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: سکونت در ساختمان‌های فاقد پایان کار و بدون استاندارد، یکی از چالش‌های مهم در بروز حوادث به‌خصوص آتش‌سوزی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علی زندیه با اشاره به اهمیت رعایت و افزایش نکات ایمنی در ساختمان‌های شهری اظهار داشت: با توجه به افزایش بلندمرتبه‌سازی‌ها و رشد چشمگیر واحدهای مسکونی به‌صورت مجتمعی، لازم بوده تا این ساختمان‌ها از نظر نکات ایمنی و خود ایمنی ساختمان برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین ناظران، مدیران ساختمان بوده و باید تجهیزات لازم را در ساختمان نصب کنند، تصریح کرد: در این خصوص اگر حادثه‌ای رخ دهد، بخشی از مسئولیت به دلیل عدم وجود تجهیزات مناسب بر عهده مدیران ساختمان است.

معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به پرداخت حق شارژ و نگهداری ساختمان، ساکنین مجتمع‌های مسکونی باید از مدیران، تجهیزات ایمنی را مطالبه کنند تا این تجهیزات در اختیارشان قرار بگیرد.

وی ایمنی پارکینگ‌ها را موردتوجه قرار داد و افزود: به‌عنوان نمونه پارکینگ طبقاتی اطراف حرم، در چهار طبقه منفی طراحی‌شده و ۴ هزار آبپاش داخل آن نصب است که با توجه به عدم امکان ورود خودروهای سنگین و نیمه سنگین آتش‌نشانی به داخل پارکینگ به دلیل ارتفاع، وجود این آبپاش‌ها در اطفای حریق بسیار مناسب و حیاتی است.

زندیه ادامه داد: در ساختمان‌های بلند و مجتمع‌ها نیز این آبپاش‌ها و اعلام حریق‌ها نقش زیادی در جلوگیری از گسترش آتش داشته‌اند.

به گفته معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، این سازمان در قم به‌صورت سالیانه ساختمان‌ها را هرچند جز وظایفشان نبوده مورد بازدید قرار می‌دهند.

وی سکونت در ساختمان‌های فاقد پایان کار و بدون استاندارد را یکی از چالش‌های مهم در بروز حوادث به‌خصوص آتش‌سوزی دانست و گفت: باید شهروندان، ساختمان‌هایی را برای سکونت انتخاب کنند که پایان کار داشته باشد.

زندیه خاطرنشان کرد: خسارات جانی و مالی در ساختمان‌های فاقد ایمنی به‌مراتب جبران‌ناپذیر است که در این خصوص، آتش‌نشانی طبق رسالت خود دستورالعمل‌های لازم را در مورد تجهیزات و تست آن ارائه می‌دهد.

وی آموزش شهروندان را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد:  برای آموزش شهروندان به همراهی لازم در مجتمع‌های مسکونی نیاز داریم؛ شهروندان باید هر ماه تجهیزات به‌خصوص اعلام حریق را بررسی کنند و به تاریخ کپسول‌ها جهت شارژ نیز دقت لازم را داشته باشند.

معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم یادآور شد: در رابطه با شیرهای هیدرانت نیز طبق استاندارد در خیابان‌ها و معابر براساس جمعیت و تراکم ساختمان‌ها نصب می‌شود که اطراف حرم در فاصله ۸۰ تا ۱۰۰ متری قرار دارند و در خیابان‌هایی که مسکونی است به دلیل کفایت ذخایر آب در خودروهای آتش‌نشانی، تعداد کمتری نصب است.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.f052yt0zoa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما