تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : 649
قم فوری:
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری اولین استخر ویژه معلولان درشمال کشور با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و با بهترین امکانات  آب درمانی برای معلولان افتتاح شد.

این استخر شرایطی را برای افراد ضایعه نخاعی و معلولین فراهم کرده تا بتوانند این افراد از خدمات درمانی نیز بهره‌مند شوند و به گفته مسئولان استخر معلولین شمال کشور با ویژگی‌هایی که دارد آمادگی برگزاری مسابقات ویژه معلولین را نیز دارد.

این مجموعه آبی ویژه با هزار و ۳۵۰ متر مربع مساحت دارای ۲ استخر یکی ویژه معلولان جسمی – حرکتی و دیگری برای نابینایان است.

کاسه استخر معلولان جسمی پنج در پنج متر و برای نابینایان هم ۱۰ و نیم در ۲۵ متر است.

استخر هم برای شنای معلولان و هم برای مسابقات آنان طراحی و ساخته شده و دارای دو جک بالابر برای هدایت شناگران به داخل آب است.

از سال ۹۲ قرارداد ساخت این پروژه بسته شده و تمام اعتبارات این طرح را دولت تامین کرده است.

انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در جریان افتتاح این استخر گفت: مهمترین رکن کنوانسیون رعایت حقوق معلولین و قانون حمایت از معلولین مناسب سازی اماکن عمومی است و بهزیستی با همکاری سایر دستگاه ها در تلاش است تا تمام اماکن عمومی برای استفاده تمامی معلولین و افرادی که موقتا مشکلات حرکتی دارند آماده شود.

 محسنی بند پی ادامه داد: بهزیستی با تعاملی که با دستگاه های اجرایی خصوصا شهرداری ها دارد روز به روز فضای شهری را برای استفاده عموم مردم جامعه آماده می‌کند.
سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دولت در پی تسهیل شرایط زندگی معلولین به دنبال افزایش خدمات دهی در قانون برنامه بودجه است تصریح کرد : بیش از ۶۰ هزار مسکن در سالهای اخیر تحویل جامعه هدف بهزیستی داده شده است چراکه جامعه کارگری و جامعه کار و تولید در اولویت سیاست های حمایتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند.









 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdccaoqe82bq0.la2.html
نام شما
آدرس ايميل شما