تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : 5589
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با بيان اينكه در حال حاضر ساماندهی بخش نخست پروژه چهل اختران كه تملک و تخریب آن به پایان رسیده در دستور کار قرارگرفته است گفت: متأسفانه با بلاتکلیفی طرح ۴۸ هکتاری این پروژه ساماندهی نخواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا خاکی با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی محله چهل اختران اظهار داشت: طرح ساماندهی محدوده چهل اختران ۱۰ سال پیش با منابع آن زمان به تصویب رسید.

وی با مطرح کردن مشکلات تملک این محدوده در گذر زمان ابراز کرد: متأسفانه عمده مشکلات پروژه مربوط به عدم تحقق بودجه و افزایش قیمت‌ها در سال‌های گذشته است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر از برگزاری جلسات متعدد با اهالی و معتمدین محل خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ساماندهی بخش نخست پروژه که تملک و تخریب آن به پایان رسیده در دستور کار قرارگرفته است.

وی مشخص شدن سهم شهرداری را در ساماندهی فاز نخست پروژه موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: شهرداری در حال تهیه برنامه و طرح برآورد هزینه‌ها بوده و امیدواریم تا پایان سال اقدامات بهسازی به اتمام برسد.

خاکی با تأکید بر اختصاص منابع دولتی برای ساماندهی نهایی این پروژه اذعان کرد: متأسفانه با بلاتکلیفی طرح ۴۸ هکتاری این پروژه ساماندهی نخواهد شد و شهرداری در حال پیگیری این طرح است.

وی‌، شأن و جایگاه امامزاده حضرت موسی مبرقع(ع)و هیئت چهل اختران و همچنین سوابق تاریخی منطقه را یادآور شد و مطرح کرد: شهرداری پیگیر طرح ساماندهی موقت در این محدوده نیز بوده و امیدواریم بتوانیم درشان و جایگاه شهروندان کاری انجام دهیم.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.vawct1aw3bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما