تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب : 5550
هشدار عضو شورای شهر قم درباره احتمال وقوع حادثه برای پاساژهای ناایمن/انتقاد از مدیریت استان برای عدم جبران خسارات سازمان آتش‌نشانی
هشدار عضو شورای شهر قم درباره احتمال وقوع حادثه برای پاساژهای ناایمن/انتقاد از مدیریت استان برای عدم جبران خسارات سازمان آتش‌نشانی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  نرجس نیازمند امروز در نطق پیش از دستور دهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سخنانی به مناسبت روز ملی آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی، با اشاره به مشکلات سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم، اظهار داشت: در چند سال گذشته آتش‌نشانی قم از لحاظ تجهیزات به نسبت قبل پیشرفت چشمگیری داشته اما همچنان آتش‌نشانی قم می‌بایست از تجهیزاتی برخوردار گردد تا در صورت وقوع حادثه جان مردم و آتش‌نشانان در معرض خطر نباشد.

وی ادامه داد: بهبود و تأمین کامل نردبان آتش‌نشانی، جرثقیل، لودر، بیل مکانیکی، کلاه‌های ایمنی، افزایش دستگاه تنفسی، دستگاه بی‌سیم ‌دیجیتال و برخی تجهیزات دیگر برای امدادرسانی مطلوب و به‌موقع به مردم باید به‌صورت کامل تأمین شود و کمبودی در آن‌ها وجود نداشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت تجهیزات آتش‌نشانی و محدودیت منابع مالی ممکن است تأمین این تجهیزات در حد استانداردها میسر نباشد، ‌ابراز کرد: عزمی جدی در این زمینه باید در بین مجموعه مدیریت شهری شکل بگیرد تا تجهیزات لازم خریداری شود، چراکه حفظ سلامت و ایمنی شهروندان مهم‌تر از محدودیت‌های بودجه‌ای است.

وی با تأکید بر اینکه نبود هرکدام از تجهیزات حیاتی آتش‌نشانی می‌تواند هزینه‌های غیرقابل جبرانی را به مجموعه مدیریت شهری قم وارد نماید، گفت: برخی از ساختمان‌های آتش‌نشانی قم نیز بسیار قدیمی و فرسوده بوده که نیاز به بازسازی و برخی دیگر از مکان‌های آتش‌نشانی در مکان مناسب قرار ندارند.

به گفته نیازمند همچنین نبود فضای مناسب جهت آموزش و تمرینات در تعدادی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی نیز سبب کاهش آمادگی جسمانی این نیروها و کاهش راندمان کاری می‌شود.

وی در ادامه با انتقاد از برخی مطالبات بر زمین‌مانده آتش‌نشانان، گفت: معوقات نیروهای آتش‌نشانی از سال ۹۹ پرداخت‌نشده و میانگین ساعات اضافه‌کار نیروهای آتش‌نشانی ۹۷ ساعت بوده که از همه نیروهای شهرداری کمتر است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: از شهردار قم درخواست می‌شود برای توسعه عدالت ابتدا از نیروهای شهرداری آغاز نمایید و ساعت کار نیروهای آتش‌نشانی  مطابق با ساعات اضافه‌کار سایر نیروهای شهرداری محاسبه و اصلاح شود.

وی عملیات‌های پرتگرار برون‌شهری سازمان آتش‌نشانی را موردتوجه قرار داد و گفت:‌ تجهیزات این سازمان برای اطفای حریق و حوادث شهرک‌های صنعتی مناسب نیست و در هر عملیات خساراتی را به این امکانات وارد می‌کند، براساس آمار آتش‌نشانی در حادثه شهرک شکوهیه خودروی ۲۰ میلیارد تومانی آتش‌نشانی و یکی از نیروها آسیب جدی دیدند که تأمین و جبران آن نه‌تنها از سوی استان و شهرک‌های صنعتی انجام‌نشده و بلکه هزینه سرسام‌آوری نیز به شهر تحمیل کرده است.

نیازمند خاطرنشان کرد: کمک آتش‌نشانی به شهرک‌های صنعتی اگرچه اقدامی اخلاقی و انسان دوستانه است، اما استان باید برای این مسئله ردیف بودجه‌ای برای جبران خسارت‌های آتش‌نشانی در نظر بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم اذعان کرد: در مرکز شهر قم بیش از ۵۰ پاساژ داریم و فقط یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد و اگر در این مکان‌ها آتش‌سوزی بیش از یک ساعت به طول بیانجامد هر یک از آن‌ها فاجعه‌ای مانند ساختمان پلاسکو را رقم خواهد زد.

وی در ادامه با اشاره به طرح شورای شهر مبنی بر تشکیل کمیته بانوان و امور خانواده، اظهار داشت: بانوان نیمی از جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند و برای اینکه این کمیته بتواند اقدامات مستقلی برای زنان انجام دهد باید در ذیل هیئت‌رئیسه قرار بگیرد تا بانوان بتوانند مطالبات خود را به‌صورت مستقیم از هیئت‌رئیسه پیگیری کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: چشم‌انداز شهر طراز انقلاب اسلامی ناظر بر توسعه عادلانه شهری، رصد و پیگیری پروژه‌های شهری و توزیع عادلانه این سرانه‌ها در حوزه بانوان و با توجه به وجود بسیاری از امور دیگر باید کمیته مستقلی زیرنظر هیئت‌رئیسه تشکیل شود.

به گفته وی بودجه در نظر گرفته‌شده برای مبحث زن و خانواده در سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان است.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.n9nrak9nzpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما