تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب : 5539
معاون اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با تأکید بر لزوم تعریف پروتکل‌های مذهبی و فرهنگی برای شهروندان در قم گفت: یکی از راه‌های ایجاد امنیت برای بانوان افزایش بوستان‌های ویژه بانوان در سطح شهر است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حسین غریب در نشست هم‌اندیشی طراحی بوستان در طراز اسلامی – ایرانی که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با اشاره بر مشکلات فرهنگی شهر قم در مواجهه با پدیده مهاجرت اظهار داشت: شهر قم از سال ۵۷ موردتوجه قرارگرفته و با مهاجرت‌های گسترده دچار چند فرهنگی و آسیب‌های چندگانگی فرهنگی شده است.

وی با یادآوری قوانین اسلام و توجه دین به نشاط اجتماعی افزود: اجرای قوانین اسلام منافاتی با ایجاد نشاط اجتماعی نداشته و متأسفانه باید توجه داشته باشیم که خاصیت زندگی در کلان‌شهرها و گم نامی افراد بستر افزایش آسیب‌های اجتماعی است.

معاون اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با ابراز تأسف از عدم رضایت مقام معظم رهبری از فرهنگ شهر قم و وجود آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: شهر قم شهر علوم حوزوی و دانشگاهی بوده و توسعه و فرهنگ آن نیز باید متناسب با کاربری شهر تعریف شود.

وی جایگاه فرهنگی شهر قم را بالاتر از فرهنگ حال حاضر جامعه دانست و ابراز کرد: باید نگاه درآمدزایی را از شهر قم کم کرده و برای حضور در چنین شهری و ارتقاء فرهنگ شهر، پروتکل‌های خاص مذهبی و فرهنگی تعریف کنیم.

غریب سپس با تأکید بر رعایت حق شهروندی بخش اعظم شهر که افراد مذهبی هستند یادآور شد: برای کنترل آسیب‌های اجتماعی و ایجاد فضای امن برای بانوان باید بوستان‌های ویژه بانوان در سطح شهر توسعه پیداکرده و تعداد آن فراتر از هر منطقه یک بوستان باشد.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.s0k2yt0kna26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما