تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : 5388
یکی از مراجع تقلید در پیامی به همایش سراسری تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت، بر اهتمام بیشتر برای انتقال ارزش هایی همچون اصول و مبانی دفاع مقدس به نسل جوان تاکید کرد.
اصول و مبانی دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پیام خود به همایش سراسری تجلیل از یک میلیون پیشکوست دفاع مقدس، گفت: قبل از هر چیزی از برگزارکنندگان این محفل باشکوه و سراسری و حضور پیشکسوتان سالهای حماسه و ایثار، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ائمه محترم جمعه و جماعات مقامات لشکری و کشوری مسئولان استانی و دیگر عزیزان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

در ادامه این پیام آمده است: این مراسم که به پاسداشت و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت برگزار می‌شود یادآور حماسه ای بزرگ و بی مانند در تاریخ معاصر است که همه آن را به عنوان دفاع مقدس می‌شناسند، در طول این دوران سخت‌ترین تحریم‌ها بر ایران تحمیل شد اما این تحریم های سخت و بی سابقه هرگز نتوانست خللی در پیشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامی ایجاد کند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از این پیام تاکید کرده است: طلایه‌داران این تجربه مقدس و شکوهمند پیشکسوتانی هستند که  السابقون الاولون به شمار می‌آیند و بی‌تردید حماسه های غرورآفرین آنان در طول هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز و روشنی از تاسی و الگو پذیری از نهضت امام حسین(ع) بوده است؛ از این رو تکریم و تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس ادای دینی به یادگاران سرافراز آن دوران پر افتخار است. درود خداوند بر آنان که توانستند از این آزمون دشوار سربلند بیرون آیند.

آیت الله مکارم شیرازی افزوده است: ضروری است که متولیان و سیاست گذاران فرهنگی کشور به ویژه مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بازشناسی اصول و مبانی این جهاد و مقاومت اهتمام بیشتری ورزیده و این فرهنگ و آگاهی را به نسل‌های آینده منتقل کنند تا روحیه جهاد و دفاع و ایثارگری همیشه جاویدان و در سایه آن امنیت و آرامش پیوسته پاینده بماند.

وی ادامه داده است: در پایان فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را تبریک عرض نموده و یاد و خاطره همه ایثارگران جانبازان و رزمندگان اسلام را گرامی می دارم و به روان پاک شهدا درود می فرستند و مجدداً از تمام برگزار کنندگان این همایش پرجلال و شکوه و همه حاضران تشکر می‌کنم و توفیق همگان را از درگاه باری تعالی مسالت دارم.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.cdtiw6dmcgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما