تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : 5202
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم اقدام برای بستری موقت را از ابتکارات دانشگاه علوم پزشکی استان در مسیر مبارزه با کرونا خواند و گفت: بحران کرونا، طب را به چالش کشیده است.
بستری موقت، ابتکار قم در مبارزه با کرونا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری احسان شریفی پور که امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با اشاره به گرفتاری همه نقاط دنیا در مواجهه با  بحران همه گیر کرونا بیان کرد: باید گفت این بحران، طب را به چالش کشیده است.

وی افزود: با همه گرفتاری ها و تحریم ها، باز هم مردم و کادر بهداشت و درمان و همچنین ستادهای استانی مبارزه با کرونا در کشور تلاش کرده اند تا در این مبارزه موفق باشند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سپس به تجربه برخی کشورها در زمینه مبارزه با کرونا توجه داد و گفت: قرنطینه، تعطیلی و برخورد با ناقضان پروتکل ها در بسیاری از کشورها دیده می شود، اما یکی از تجربیات به دست آمده این بوده که صرف سختگیری های بی هدف شاید در درازمدت نتواند برای مبارزه با کرونا مؤثر باشد.

وی با اشاره به ثُبات برخی کشورها در مبارزه با کرونا مانند چین یادآور شد: یکی از شاخصه های مبارزه با کرونا در این کشور،  استفاده از تجهیزات آی تی برای ردیابی و رهگیری جدی بیماران شناسایی شده است که می تواند در دیگر کشورها هم مورد استفاده قرار گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین به ضرورت توجه به قانونگذاری در عرصه مبارزه با کرونا توجه داد و گفت: برخی کشورها مانند آلمان، تجربیاتی در این عرصه داشته اند.

وی با تصریح بر این که تمام کشورهای دنیا به اولویت واکسیناسیون در این عرصه اذعان دارند بیان کرد: گسترش واکسیناسیون باید همچنان در دستور کار باشد.

وی در عین حال یادآور شد: متأسفانه همچنان نشانه ای از روند نزولی بیماری کرونا در استان قم دیده نمی شود و از این رو همه مردم باید در رعایت پروتکل ها هوشیار باشند.

شریفی پور با اشاره به ابتکار دانشگاه علوم پزشکی استان در بستری موقت کرونایی اضافه کرد: ویزیت روزانه حدود یک هزار فرد مبتلا، صدور دارو و پیگیری روند درمان و قرنطینه این افراد در منزل در ماه های اخیر و برای مدیریت تخت های بیمارستانی استان در دستور کار بوده است.

وی در ادامه گفت: بررسی آمار بیانگر آن است که میزان مرگ و میر در امواج مختلف بیماری کرونا در استان و بر اساس بازه های زمانی تعریف شده تقریبا یکسان بوده است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.wnmk49nuu5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما