تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : 3099
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، علیرضا خاکی در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به بهسازی و نوسازی در محور فرهنگی پیرامون حرم اظهار داشت: مهم‌ترین پروژه سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم محور فرهنگی به طول ۴ کیلومتر است که از حرم مطهر تا چهل اختران کشیده شده است و عمده بناهای تاریخی و مذهبی گردشگر پذیر قم در این محدوده است.

خاکی با تأکید بر اهمیت بهسازی این محدوده در توسعه جذب زائر افزود: بهسازی این مسیر در اولویت سازمان قرارگرفته است و اقداماتی ازجمله کف سازی و اقدامات زیربنایی در خصوص اصلاح تأسیسات در آنها انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه بهسازی در این محدوده صرفاً شکلی نبوده و امور زیربنایی را هم شامل می‌شود گفت: بعد از سال‌ها در این محورها در محدوده‌هایی که دستورالعمل‌ها اجازه می‌داد درخت کاشته شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر بالغ‌بر ۷۰ اصله درخت در بافت تاریخی پیرامون حرم کاشته شده و باغچه‌هایی به‌منظور بهبود سیما و منظر این مناطق ایجادشده است.

خاکی از مشارکت مردم در حفظ و نگهداری این باغچه‌ها هم خبر داد و تأکید کرد: این اقدامات همراهی بیشتر مردم را هم به همراه داشته است و با این کار در محورهایی که سال‌ها هیچ درختی نداشته کاشت درخت داشتیم که در سال‌های آینده تأثیرگذاری خودش را بیشتر نشان خواهد داد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.oq1a2bqxola82.html
نام شما
آدرس ايميل شما