تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 2950
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سید امیر سامع در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به نقاط بحرانی پیرامون شهر قم در ایجاد خطر سیلاب، اظهار داشت: یکی از نقاط بحرانی بالادست جمکران است که می‌تواند خطراتی را برای روستای جمکران و خیابان ظهور داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به موقعیت جغرافیایی نقاط آسیب خیز بالادست جمکران، افزود: کوهها و ناهمواریهایی که در اراضی که چندین کیلومتر بالادست جمکران قرار دارند منشأ سیلابهایی هستند که از آنجا به سمت شهر حرکت میکند.

سامع افزود: از بالادست کوه دوبرادران سیلابهای شدیدی به سمت مجموعه جمکران، خیابان ظهور، روستای جمکران و دارالسلام راه میافتد که باید هرچه سریعتر برای آن فکری شود.

به گفته وی سیلابی که از امتداد کوه دوبرادران به سمت شهر می‌آید سه شاخه می‌شود و یک شاخه مستقیم می‌رود به سمت روستای جمکران و ظهور، شاخه سمت راست به سمت دارالاسلام و روستا و زمین‌های کشاورزی و شاخه سمت چپ به سمت ادامه بلوار حضرت خدیجه(س) می‌رود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: یک سری گوراب‌ها و مسیرهایی را برای روستای جمکران، خیابان ظهور و جاده جعفریه پیش بینی کرده‌ایم اما این‌ها در حد مسکن است و اگر شدت سیلاب بیشتر شود این مسکن‌ها هم فایده‌ای نخواهد داشت.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.mnit23nwvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما