مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از آغاز ثبت درخواست و اخذ پلاک اماکن مسکونی و تجاری بهصورت الکترونیکی و در راستای تحقق شعار «اول مردم» و تسهیل خدمات شهری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به وظایف این سازمان در زمینه تهیه، ساخت و نصب پلاک اماکن اظهار کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم سالانه بیش از ۵۵۰۰ پلاک را بر اساس درخواستهای ثبتشده در سامانه ۱۳۷ تهیه و نصب میکند که بااینحال، بهمنظور تسهیل فرآیند ثبت و پیگیری درخواستها و در راستای شعار "اول مردم"، امکان ثبت درخواست بهصورت الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری فراهم شده است.
وی با تأکید بر همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری قم در راهاندازی این خدمت افزود: ازاینپس شهروندان میتوانند با ورود به سامانه قمیار شهرداری و انتخاب گزینه سایر خدمات شهروندی در بخش خدمات، اطلاعات مورد نیاز خود را بارگذاری کرده و نسبت به ثبت درخواست پلاک اقدام نمایند که پس از ثبت درخواست، کد رهگیری صادر میشود که از طریق آن، امکان پیگیری تمامی مراحل صدور و نصب پلاک بدون نیاز به مراجعه حضوری وجود دارد.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با اشاره به شیوه پیشین ثبت درخواستها گفت: پیشازاین، شهروندان از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ نسبت به ثبت درخواست پلاک اقدام میکردند که در برخی موارد، پیگیریهای بعدی مستلزم مراجعه حضوری به سازمان بود و زمان بیشتری از شهروندان میگرفت، اما در روش جدید، تمام فرآیندها بهصورت الکترونیکی و با سرعت بیشتر انجام میشود.
جوادیان در پایان ضمن دعوت از شهروندان برای استفاده از این امکان جدید تصریح کرد: از همشهریان تقاضا داریم جهت تسریع در روند دریافت پلاک اماکن مسکونی و تجاری خود، از طریق سامانه قمیار اقدام کرده و از مزایای این خدمت هوشمند بهرهمند شوند.