تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب : 2149
مدیرمسئول سایت قم فردا و قم فوری گفت: باید با برنامه ریزی منسجم و هماهنگی لازم، همان نقشی که امام صادق(ع) در فقه اهل بیت توانستند ایفا کنند، ما بتوانیم در خصوص معرفی ابعاد مختلف زندگانی آن حضرت به جامعه ایفا کنیم.
 با برنامه ریزی منسجم ابعاد مختلف زندگی امام صادق(ع) را به جامعه نشان دهیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،عباسعلی محمدی مطلع در گفت وگو با شفقنا بیان داشت: با مروری به تاریخ می بینیم که امام جعفر صادق(ع) در دوران گذار که انتقال خلافت از بنی امیه به بنی عباس بود، می زیستند و همین دوران گذار سبب شده بود تا دوران خفقان امام سجاد(ع) از بین برود و صادقین(ع) بتوانند حوزه علمیه شیعی را تشکیل و شاگردان زیادی را تربیت کنند.

او با اشاره به فعالیت فرق و تفکرات انحرافی در زمان امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) در برابر مذاهب و فرق انحرافی که چه بسا توسط بنی عباس تقویت می شد، ایستاده واجازه ندادند انحرافی در اصل مذهب شیعه به وجود بیاید.

مدیرمسئول سایت خبری قم فوری در مورد وظیفه رسانه های دینی بیان کرد: رسانه ها نباید تنها به ولادت یا شهادت حضرات معصومین(ع) اکتفا کنند بلکه باید ابعاد شخصیتی و نقش موثر امام صادق(ع) را با زبانی که مخاطب می پسندد و به صورت مداوم برای جامعه تبیین کرده و ترویج دهد.

او در مورد فعالیت رسانه ها در زمینه معرفی ائمه(ع) به جامعه گفت: در این زمینه نمی توان نگاه صفر یا صد داشت، یعنی نه می توان گفت رسانه ها هیچ کاری نکردند و نه می توان گفت خیلی خوب بودند؛ رسانه های دینی تا حدودی به این موضوع پرداخته اند اما مساله این است که چقدر در منابر و مساجد به این موضوع اشاره شده است؟ آیا همان قدر که به عاشورا پرداخته می شود به جهاد علمی امام صادق(ع) در آن زمان هم پرداخته می شود؟ به نظرم، حساس شدن مخاطب و جامعه است که می تواند رسانه ها را وادار کند تا بیشتر به رسالت خود در زمینه معرفی شخصیت امام صادق(ع) بپردازند. درحقیقت باید این نیاز در جامعه احساس شود تا رسانه ها به رفع نیاز مخاطب خود بپردازند.

محمدی خاطرنشان کرد: رسانه ها تا حدی توانستند به این مهم عمل کنند اما اینکه توانسته باشند صد درصد به این وظیفه و رسالت خود عمل کنند فاصله وجود دارد و باید با برنامه ریزی منسجم و هماهنگی لازم، همان نقشی که امام صادق(ع) در فقه اهل بیت توانستند ایفا کنند، ما بتوانیم در خصوص معرفی ابعاد مختلف زندگانی آن حضرت به جامعه ایفا کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.knit23nzwftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما