مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از راهاندازی سامانه گزارش وضعیت لحظهای پارکینگهای مهم شهر قم با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، علی مؤمن حجازی هدف از راهاندازی این سامانه را تسهیل عبور و مرور شهروندان و زائرین دانست و اظهار کرد: شهرداری قم تمرکز ویژهای بر هوشمندسازی خدمات شهری دارد و این اقدام در راستای ارتقای خدمات به شهروندان و زائرین انجام شده است.
وی افزود: برای این منظور چند روش راهاندازی شده تا شهروندان بتوانند از این روشها و همچنین با بهرهگیری از پیام رسانهای داخلی این خدمت را دریافت نمایند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: کاربران میتوانند از طریق سامانه قمیار در بخش حملونقل و وضعیت لحظهای پارکینگها یا مراجعه مستقیم به آدرس https://www.qom.ir/parking/، کدهای دستوری USSD با شمارهگیری کد دستوری #۱۱۱۳۷*۶۶۵۵*، تماس با تلفن گویای ۳۰۴۴۹۹۰۱-۰۲۵، مراجعه به برنامک پیامرسان ایتا در آدرس qomparking_app، به سامانه یاد شده دسترسی داشته باشند.
مؤمن حجازی همچنین از افزوده شدن این امکان به نرمافزار «نشان» در آیندهی نزدیک خبر داد که موجب استفاده سادهتر شهروندان و زائران میشود.
وی افزود: این سامانه به شهروندان و زائرین کمک میکند تا از ترافیک و زمان جستجوی پارکینگ کاسته و تردد در شهر را با سهولت بیشتری انجام دهند.