تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : 16120
معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم از کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران استان قم طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمد علمیردانی روز سه شنبه اظهار کرد: نتیجه اعزام تیم های استان قم به مسابقات قهرمانی کشور در رده های مختلف سنی در سال گذشته کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری بود که توسط آقایان و بانوان ورزشکار کسب شده است.
وی ادامه داد: افتخار بزرگ دیگر ورزشکاران استان قم در سال گذشته، کسب ۴۰ مدال آسیایی، جهانی و برون مرزی بوده است.
وی بیان کرد: طی سال گذشته تعداد ۴۱۰ مسابقه استانی توسط هیات های ورزشی استان قم برگزار شد.
علیمردانی افزود: در سال گذشته، ۳۴۰ اعزام در بخش آقایان و بانوان به مسابقات کشوری توسط هیات های ورزشی استان قم صورت گرفت.
وی با بیان این که هیات های ورزشی قم در سال گذشته، ۱۳۰ میزبانی کشوری داشتند ابراز کرد: هم چنین ۴۲ تیم از استان قم در لیگ های باشگاه های کشور در دسته های برتر، یک، دو و سه حضور داشتند.
معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: از ۱۵۰ ورزشکار دعوت شده به تیم های ملی در رده های آقایان و بانوان در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۰ ورزشکار استان عضو تیم های ملی در رشته های ورزشی مختلف شدند.
وی هم چنین یکی از افتخارات بزرگ ورزش استان قم در سال ۱۴۰۲ را کسب هشت سهمیه ورزشکاران این استان در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی هانگژو چین عنوان کرد.
وی با اشاره به این که استان قم در چهارمین المپیاد استعدادهای برتر کشور در سال ۱۴۰۲ مقام ۱۴ را با رشد سه پله ای کسب کرد گفت: آمار ورزشکاران سازمان یافته استان قم(بیمه شده ورزشی) در پایان سال گذشته، بیش از ۵۸ هزار نفر بود که ۳۶ هزار نفر از آقایان و ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر از بانوان را شامل می شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjyvev.uqem8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما