تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 16031
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با بیان اینکه ۵۳ درصد از بافت فرسوده روستایی استان نوسازی شده‌است، گفت: امسال ۲ هزار واحد فرسوده روستایی نوسازی می‌شود که تاکنون برای ۸۰۰ واحد پرونده تشکیل شده‌است.
۲ هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمد اطهری روز دوشنبه ، افزود: با روند نوسازی واحدهای فرسوده روستایی پیش‌بینی می‌شود جشن نوسازی این واحدها قبل از زمان‌بندی ملی آن تا سال ۱۴۱۰ برپا گردد.
وی خاطرنشان کرد: برای بازسازی و نوسازی واحدهای فرسوده روستایی و یا ساخت مسکن جدید، تسهیلات بانکی ۳۵۰ میلیاردریالی با کارمزد پنج درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی اظهار کرد: متقاضیان ساخت مسکن پس از کسب مجوز از دهیاری‌ها می‌توانند جهت دریافت تسهیلات بانکی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم مراجعه کنند.
اطهری همچنین با اشاره به روند اجرای طرح‌های هادی روستایی، اضافه کرد: تمامی روستاهای بیشتر و کمتر از ۲۰ خانوار این استان دارای طرح هادی مصوب است و از سال ۱۴۰۰ بازنگری طرح هادی در ۷۹ روستا انجام و امسال نیز بازنگری در طرح هادی ۲۰ روستا جهت توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به بازنگری طرح هادی ۲۰ روستای استان طی سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: تأیید کارگروه‌های کارشناسی لازمه هرگونه بازنگری و تغییر در طرح‌های هادی روستایی است و روستائیان می‌توانند نظرات و پیشنهادهای خود را در این موضوع از طریق دهیاری‌ها پیگیری کنند.
طبق آخرین برآوردها، جمعیت قم یک میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است. جمعیت شهری استان یک میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdca6wn6.49nie15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما