تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : 15979
معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: در سال گذشته حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان از کدهای ساختمانی عوارض دریافت شده که نسبت به کل درآمد، کمتر از یک‌پنجم بوده است.
سهم کمتر از یک‌پنجمی عوارض‌های ساختمانی در بودجه شهرداری قم/تحقق 107 درصدی درآمد در سال 1403
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهرداد توکلی مقدم با اشاره به تحقق 107 درصدی درآمد شهرداری قم در سال 1402 اظهار کرد: سال 1402 با بودجه 8 هزار و 100 میلیاردی آغاز و در طی اصلاحیه از طرف شورای اسلامی شهر قم، در نهایت بودجه به 9 هزار و 800 میلیارد تومان رسید که تا امروز 107 درصد از درآمد محقق شده است.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم تصریح کرد: بر اساس قانون درآمد پایدار، روش ارائه تفریغ بودجه از اردیبهشت‌ماه تا پایان شهریور مهلت داده‌شده و تسریع در ارسال بر دفاتر شهرداری و بسته شدن حسابرسی‌ها مؤثر است.
وی از تحقق 86 درصدی عملکرد هزینه‌ای خبر داد و ابراز کرد: 8 هزار و 500 میلیارد عملکرد هزینه‌ای داشتیم که بیش از 5 هزار میلیارد تومان از این بودجه نقدی و حدود 5 هزار و 500 میلیارد تومان نیز غیر نقدی حاصل‌شده است.
توکلی مقدم با اشاره به تفکیک بودجه هزینه‌ای مطرح کرد: 6 هزار و 500 میلیارد تومان از درآمدهای مرکز و سرمایه‌گذاری مربوط به سرفصل‌های کد درآمدی  و حدود 4 هزار میلیارد تومان از سایر کدهای مناطق و واحدهای دیگر محقق می‌شود.
وی ادامه داد: از 4 هزار میلیارد تومان نیز نزدیک به 2 هزار و500 میلیارد تومان مربوط به کدهای ساختمانی است و مستقیماً از دست مردم گرفته می‌شود.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم، امور قراردادها در معاونت مالی و اقتصادی شهرداری را مورد توجه قرارداد و گفت: حدود 2 هزار فقره قرارداد را فرآیند تدوین کرده و به اجرا گذشته که از این رقم حدود 850 قرارداد مالی بوده و ارزش ریالی این تعداد به قراردادهای سال گذشته اضافه‌شده است.
وی با بیان اینکه 30 هزار فقره سند مالی در حوزه مالی و اقتصادی صادرشده است، گفت: بحث اوراق مشارکت2500 میلیارد تومانی سازمان قطار شهری تا آخرین روزهای سال گذشته پیگیری شده و زیرساخت‌های قطار شهری آماده است و در سال 1403نزدیک به 3500 میلیارد تومان از هزینه‌های عمرانی شهرداری مربوط به قطار شهری است.
توکلی مقدم از صرف 45 میلیارد تومان بابت خرید میلگرد در سه‌ماهه پایانی سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در سنوات گذشته فقط خرید قیر از سمت بورس خریداری می‌شد که خرید میلگرد هم به این مقوله اضافه شد و در سه ماه پایانی سال گذشته 45میلیارد تومان صرف خرید میلگرد شد و امیدواریم از سال 1403 خرید بدون هیچ واسطه‌ای از بورس ادامه‌دار باشد.
وی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف اراضی 1000 هکتاری پردیسان یکی از موارد اثربخش بر درآمدهای هزینه‌ای و درآمدی شهرداری است، خاطرنشان کرد: در روز 28 اسفندماه سال گذشته عوارضی از سمت اداره کل راه و شهرسازی برای این موضوع اعلام شد که مبلغ 23 میلیارد در همان روز از طریق منطقه هشت پرداخت شد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcaoon6.49nm015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما