تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب : 15921
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری قم از اجرای آسفالت به طول 7 هزار و 100 متر با اعتباری بالغ‌بر 12 میلیارد تومان خبر داد و گفت: به‌منظور نگهداری از فضای سبز آرامستان بهشت معصومه(س) در سال گذشته اعتباری بالغ‌بر 720 میلیون تومان هزینه شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید سیف‌الدین موسوی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به مساحت آرامستان بهشت معصومه(س) اظهار کرد: مساحت آرامستان بهشت معصومه(س) 250 هکتار است که 100 هکتار از این مساحت متوفیان دفن شده و 150 هکتار مابقی دیوارکشی شده و درحال‌توسعه است.
وی با توجه به اجرای اقدامات فنی و عمرانی در سال 1402 افزود: خرید حق انشعاب و اصلاح شبکه آب‌رسانی در دو فاز، آسفالت به طول 7 هزار و 100 متر با اعتباری بالغ‌بر 12 میلیارد تومان، جدول‌گذاری و اصلاح جداول به طول 750 متر با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان، اجرای موزاییک فرش و شفته‌ریزی محوطه سازمان به طول 9 هزار متر با اعتباری بالغ‌بر 3 میلیارد تومان ازجمله اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شد.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری قم تصریح کرد: در سال گذشته 62 تابلو هدایت مسیر با اعتباری بالغ‌بر 450 میلیون تومان خریداری و اصلاح هندسی میدان امام علی(ع) به طول 750 متر با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان عملیاتی شد.
وی بابیان اینکه 7 هکتار مساحت فضای سبز آرامستان بهشت معصومه(س) است، ابراز کرد: به‌منظور نگهداری از فضای سبز در سال گذشته بالغ‌بر 720 میلیون تومان هزینه شد.
موسوی نیارکی از ممنوعیت دفن متوفی در آرامستان های داخل شهر به دلیل مشکلات ترافیکی و زیست‌محیطی خبر داد و گفت: شهروندان برای دفن متوفی خود آرامستان بهشت معصومه(س) را انتخاب کنند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 21 فرد مجهول‌الهویه در آرامستان بهشت معصومه(س) دفن شده است، عنوان کرد: افراد مجهول‌الهویه با تأیید دادستانی و معرفی افراد بی‌بضاعت توسط کمیته امداد، مشمول دریافت قبر رایگان شده و مابقی اقشار در قطعه‌های جاری دفن می‌شوند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchzwnz.23nmidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما