تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب : 15630
شهردار شهر کهک با اشاره به اتمام مطالعات احداث شهربازی سرپوشیده این شهر، گفت: ۱۰ هزار مترمربع برای ساخت این شهربازی اختصاص یافته است.
۱۰ هزار متر مربع برای احداث شهربازی شهر کهک اختصاص یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری رضا شکاری روز یکشنبه ، افزود: جانمایی این پروژه در ضلع شمالی شهر کهک واقع شده است و در طراحی آن احداث یک مجتمع بین راهی نیز دیده شده است.
وی همچنین با اشاره به یک پروژه شاخص در حوزه گردشگری اسلامی، افزود: منزلگاه حکیم ملاصدرا، با معماری ایرانی و اسلامی، تنها یادگار از این فیلسوف بزرگ جهان اسلام است که در مجاورت زیرساخت‌های طبیعی از جمله کوه، آبگیر طبیعی و درخت سرو کهنسال واقع شده که زیرساخت‌های فنی و اطلاع‌رسانی در خصوص رونق هرچه بیشتر این میراث تاریخی در بین گردشگران در حال انجام است.
اختصاص زمین برای احداث مجتمع تولید و توزیع کاپشن
وی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های دیگر شهر کهک، تولید کاپشن در بیش از یکصد کارگاه تولیدی کوچک خانگی و با کیفیت منحصر به فرد می‌باشد که این تولیدات، سالانه علاوه به ارسال به تمامی استان‌های کشور، به برخی کشورهای خارجی نیز صادر می‌شوند. مجموعه مدیریت شهری کهک، با تخصیص ۲.۵ هکتار زمین در ضلع جنوبی شهر کهک و در مجاورت جاده در نظر دارد با کمک سرمایه گذار بخش خصوصی و در قالب قرارداد مشارکت، نسبت به احداث این مجموعه اقدام نماید.
شکاری با اشاره به اقدام های انجام شده برای مدیریت پسماند نیز گفت: برای احداث سایت جدید پسماند زباله زمینی به مساحت ۶ هکتار به همراه مجوزهای لازم به سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت تفکیک، بازیافت، آموزش شهروندان و غیره در ضلع شمال غربی شهر کهک واگذار می شود.
شهردار کهک همچنین به احداث راه دسترسی جاده گردشگری منتهی به تپه نورالشهدای شهر کهک اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه احداث بازارچه سنتی، احیای بافت تاریخی، بهسازی بوستان لاله شهر کهک و احداث آب نمای موزیکال از طرح‌های جاری این شهر است.
کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم واقع شده و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستاست که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و هشت روستا نیز جزء بخش فردو است.
تمام روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.
جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdce7p8z.jh8nxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما