تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : 15541
مدیرکل گمرکات قم گفت: آمارها نشان می‌دهد در سال‌جاری واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و همچنین مواد و تجهیزات لازم برای ادامه فعالیت برخی از خطوط تولید واحدهای صنعتی در استان، به خوبی دنبال شده‌است.
واردات کالاهای اساسی و مواد مورد نیاز صنایع در قم به خوبی جریان دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری اسفندیار دریکوندی پیرامون این موضوع بیان داشت: در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن‌ماه، بالغ بر ۷۹ هزار تُن کالا در قالب ۲ هزار و ۹۶۴ اظهارنامه به ارزش ۴۱۸ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۴۸۳ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد.
وی افزود: کالاهای وارد شده به گمرکات استان پس از تایید نهادهای متولی و انجام موارد مورد نظر اداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص و در اختیار صاحبان آن قرار گرفت تا در بخش‌های مختلف اقتصادی استان همچون واحدهای صنعتی برای تولید محصول نهایی مورد نیاز مردم به‌کار گیری شود.
وی ادامه داد: همچنین گمرکات قم در کنار تلاش برای تسهیل واردات کالاهای مورد نیاز استان برای مقابله با قاچاق همکاری گسترده‌ای با نهادهای متولی دارد و در همین ارتباط طی مدت یاده شده تعداد ۶۲۱ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۲۲۶ میلیارد تومان در این اداره کل تشکیل و برای پیگیری در اختیار مراجع قانونی استان قرار گرفت.
گفتنی‌است در حوزه صادرات نیز براساس آمار از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن‌ماه، بالغ‌بر ۲۱۳ میلیون دلار صادرات انواع محصولات از مبدا گمرکات استان قم به کشورهای مختلف جهان انجام شده‌است.
این میزان صادرات در قالب پنج‌هزار و ۸۰۶ اظهارنامه و به وزن ۲۱۹ هزار و ۸۶۷ تُن از طریق گمرگات قم به بازارهای جهانی صادر شده‌است.
در همین رابطه درآمد کل گمرکات استان از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه به بیش‌از ۱۴ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که درآمد کل گمرکات استان ۱۰ هزار میلیارد ریال بود، بالغ بر ۴۰ درصد رشد داشت.
براساس آمار ارائه شده، امسال بیش از ۳۱ کشور در نقاط مختلف جهان عمده هدف صادراتی کالاهای تولید شده در قم بودند و فعالان اقتصادی استان توانسته‌اند در رقابت با شرکت‌های خارجی، محصولات خود را در بازارهای مطرح بین‌المللی عرضه کنند.
صادرکنندگان قمی در این مدت توانسته‌اند بالغ بر ۳۵ نوع محصول متنوع را به کشورهای مختلف جهان صادر کنند که این مساله نشان دهنده پویایی حوزه تجارت استان است و ما امید است در سال‌ آینده این روند با افزایش چشمگیر محصولات و کشورهای هدف صادراتی دنبال شود.
با توجه به وضعیت رو به رشد فعالیت‌های صنعتی در قم، به طور حتم حجم صادرات استان در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد، صنعتگران قمی اکنون توانسته‌اند در تولید بسیاری از محصولات با نمونه‌های خارجی رقابت کنند و این مساله مزیتی مهم برای موفقیت در بازارهای جهانی است.
در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfytdy.w6dtjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما