تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : 15385
استاندار قم با انتقاد از عملکرد بانک‌های این استان در نظارت بر نحوه مصرف تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی صنعتی گفت: بانک‌ها باید به هر واحد تولیدی که تسهیلات پرداخت می‌کنند، از آن تعهد بگیرند که پول دریافتی را فقط در تولید هزینه کند.
استاندار: بانک‌های قم بر مصرف تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی نظارت کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محمد آقامیری عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در تالار امام جواد(ع) استانداری طی سخنانی نیروی کار و سرمایه را ۲ عامل مهم و تاثیرگذار در رونق تولید عنوان کرد و افزود: سرمایه و ظرفیتی که برای تولید وجود دارد، باید با نیروی کار متناسب باشد.
این مقام ارشد اجرایی در استان همچنین تاثیر مثبت ورود مستقیم پول و سرمایه به تولید را مورد اشاره قرار داد و گفت: برغم تزریق نقدینگی به بازار مسکن قم، تورم کاهش یافته، و قیمت مسکن نیز سیر نزولی در پیش گرفته است.
استاندار قم با یادآوری اینکه برای تولید مسکن در این استان بالغ بر ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده گفت: اگر این مبلغ در بازارهای دیگر مانند طلا و خودرو هزینه می‌شد، بدون تردید شاهد افزایش نرخ تورم بودیم.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی، این تفکر که باید پول مستقیما وارد تولید شود را قبول ندارند خاطرنشان کرد: اگر پول به چرخه تولید سرازیر شود، نه تنها تورم ایجاد نمی‌شود بلکه کاهش تورم را نیز خواهیم داشت.
استاندار قم تاکید کرد: هدف اصلی ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی، بالا رفتن میزان تولید است، اینکه فقط به حفظ یک واحد تولیدی فکر کنیم، فایده‌ای برای اقتصاد کشور ندارد.
وی در بخشی از سخنان خود، عملکرد بانک‌های استان در نظارت بر نحوه مصرف تسهیلات پرداختی را مورد انتقاد قرار داد و بیان داشت: بانک‌ها به هر واحد تولیدی تسهیلات پرداخت می‌کنند، باید از آن تعهد بگیرند که پول دریافتی را فقط در تولید هزینه کند.
وی یادآور شد: سال ۸۶ با تلاش‌های صورت گرفته، یک کانون و تشکیلاتی برای نظارت بر چگونگی هزینه شدن تسهیلات بانکی به‌وجود آمد، ولی اکنون هیچ کدام از بانک‌های کشور با آن قرارداد نمی‌بندند.
آقامیری همچنین با ذکر اینکه استانداری از تولیدکنندگانی که با صداقت فعالیت می‌کنند حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد گفت: اگر تولیدکننده‌ای تسهیلات را برای کاری غیر از تولید، هزینه کند، بانک پرداخت‌کننده تسهیلات، در انجام این تخلف، سهم دارد.
استاندار قم با بیان اینکه نباید به بهانه حمایت از تولید از بازرسی و نظارت بر آن غافل شویم تصریح کرد: به شرطی که تولید محلی برای فرار مالیاتی و پول‌شویی نباشد، از آن حمایت می‌کنیم.
استاندار قم خاطرنشان کرد: در بسیاری از شرکت‌های تولیدی که تسهیلاتی را پرداخت کردند، پول به جای هزینه شدن در تولید، برای ساخت مسکن به خارج از کشور انتقال پیدا کرده‌است.
استاندار: بانک‌های قم بر مصرف تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی نظارت کنند
بخشی از تسهیلات رونق تولید قم به صنعت چوب منتقل می‌شود
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز ظرفیت‌های موجود در حوزه مبلمان و صنایع چوب این استان را مورد توجه قرار داد و گفت: ما می‌خواهیم بخشی از تسهیلات رونق تولید را به صنعت چوب منتقل کنیم.
عباس شیرمحمدی همچنین تاکید کرد: علت آنکه، صنعت چوب در استان، با وجود ظرفیت‌های فراوان، هنوز رشد لازم را پیدا نکرده است، استفاده فعالان این صنعت از روش‌های سنتی برای تولید و دریافت نکردن تسهیلات است.
وی در ادامه اظهار کرد: جلسه‌هایی مستمری را برگزار کرده‌ایم و درصدد هستیم تا صنعت چوب استان را به سوی بهره‌گیری از تسهیلات رونق تولید تشویق نماییم، تا در این صنعت به جایگاه واقعی برسیم.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbsfb8.rhbswpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما