تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : 15345
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از پیش‌بینی 21 هزار و 940 میلیارد ریال بودجه برای معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری برای سال آینده خبر داد و گفت: این بودجه معادل حدود 15 درصد از بودجه سال 1403 شهرداری قم خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی اصفهانیان مقدم در دیدار صمیمی شهردار قم با خیرین منتخب استان قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری قم با داشتن 6 سازمان تابعه، یکی از بزرگ‌ترین زیر مجموعه‌های شهرداری قم است.
وی با اشاره به اینکه عملکرد این معاونت نقش مهمی در جلب رضایت شهروندان دارد، مطرح کرد: ارتقای کیفیت محیط‌زیست و زندگی مردم یکی از اولویت‌های معاونت خدمات شهری است.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه سیاست حوزه این معاونت مردم محوری، دانش‌محوری و قانون مداری است، عنوان کرد: در عرصه فضای سبز شهرداری قم توانسته با ایجاد 400 بوستان در سطح محلات به مساحت 27 میلیون مترمربع، به رتبه سوم کلان‌شهرهای کشور برسد.
وی با تأکید بر اینکه کاشت گونه‌های مقاوم به کم‌آبی و شرایط اقلیمی شهر قم در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: تملک و حفظ باغات و احیای باغات در سطح شهر قم نقش بسیاری در کیفیت محیط‌زیست شهروندان دارد.
اصفهانیان مقدم با بیان اینکه کلیه تجهیزات بوستان‌های شهر استانداردهای لازم را دارند، تصریح کرد: در توسعه و نگهداری فضای سبز استفاده از پساب رویکرد جدی است.
وی کاهش وابستگی فضای سبز به آب را از دیگر رویکردها دانست و یادآور شد: بیش از 90 درصد فضای سبز شهر قم از طریق آب غیر شرب آبیاری می‌شوند.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: قم در سطح کلان‌شهرهای کشور نخستین کلان‌شهری است که موفق شده دفن مستقیم زباله را به صفر برساند.
وی با بیان اینکه کلیه پسماندهای شهری در سایت البرز پردازش می‌شود، ابراز کرد: این اتفاق نقش مؤثری در عدم آلودگی محیط‌زیست در استان و شهر قم دارد.
اصفهانیان مقدم با اشاره به اینکه در عرصه مدیریت پسماند پروژه‌های مطلوبی در سطح کلان دنبال می‌شود، ابراز کرد: احداث مزرعه خورشیدی، شهرک بازیافت و تدوین طرح جامع مدیریت پسماند ازجمله این طرح‌های کلان هستند.
وی با بیان اینکه ایمنی و آتش‌نشانی از دیگر موضوعات مهم است، اظهار کرد: با احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی و تجهیز آن‌ها توانسته‌ایم شهر قم را به یکی از ایمن‌ترین شهرهای کشور تبدیل کنیم.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه بهبود سیما و منظر شهری در دستور کار معاونت قرار دارد، مطرح کرد: پروژه‌های مختلفی ازجمله بزرگ‌ترین تونل نوری کشور در بلوار پیامبر اعظم(ص) در این راستا افتتاح‌شده است.
وی با بیان اینکه نیمه شعبان و انتخابات دو رویداد مهم پیش رو هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم باتوجه به تمهیدات اندیشیده شده بتوانیم خدمات مطلوبی به زائرین و مجاورین مسجد مقدس جمکران داشته باشیم.
اصفهانیان مقدم از پیش‌بینی 21 هزار و 940 میلیارد ریال بودجه برای معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری برای سال آینده خبر داد و گفت: این بودجه معادل حدود 15 درصد از بودجه سال 1403 شهرداری قم خواهد بود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchmxnz.23nmkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما