تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : 15253
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی حرم مطهر گفت: در راستای ساماندهی پیرامون حرم مطهر، ۱۰ پروژه شاخص شناسایی‌شده است که مراحل اجرایی آن‌ها در حال اجراست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا خاکی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری قم به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: در راستای ساماندهی پروژه‌های پیرامون حرم مطهر ،۱۰ پروژه شاخص شناسایی‌شده که بخشی از منابع این پروژه‌ها از محل اراضی ۴۸ هکتاری تأمین می‌شود.
 وی پروژه ساماندهی میدان مطهری را از پروژه‌های شاخص دانست و افزود: میدان مطهری به‌عنوان نخستین و قدیمی‌ترین میدان احداث‌شده در شهر قم که از سنوات گذشته نیز کانون فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و شهری بوده به همین منظور عملیات ساماندهی و بهسازی میدان مطهری در دستور کار قرار گرفت.
 مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر در خصوص طرح ساماندهی میدان مطهری تصریح کرد: در این پروژه با اجرای ۳ هزار مترمربع فضای سبز ،۵۸۰۰ مترمربع کف‌سازی و سنگ‌فرش و۵۰۰ مترمربع آب‌نما سعی شد تا ضمن حفظ هویت گذشته، فضای امنی برای شهروندان ایجاد شود.
 خاکی از اجرای پروژه روشنایی و مبلمان شهری در میدان مطهری خبر داد و عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت تا در سال آینده ضمن ساماندهی ساختمان‌های پیرامونی میدان، میدان میوه و تره‌بار در این محدوده هم ساماندهی شود.
 وی با تأکید بر اینکه دو پروژه ساماندهی محور مسجد جامع و تکمیل محور گذر قلعه در راستای تکمیل محور تاریخی و فرهنگی قم از سال ۹۵ آغازشده، گفت: پروژه ساماندهی محور مسجد جامع که از بازار کهنه تا مسجد جامع را در برمی‌گیرد، کف سازی و جداره سازی محور را شامل می‌شود.
 مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به تکمیل محور گذر قلعه در سمت امامزاده سلطان محمد شریف(ع)، ادامه داد: عملیات جداره سازی این امامزاده نیز در سال آینده تکمیل می‌شود.
 خاکی در پایان، برآورد مالی پروژه‌های عمرانی را موردتوجه قرارداد و گفت: به‌منظور ساماندهی پروژه میدان مطهری، ۲۰ میلیارد تومان، پروژه ساماندهی مسجد جامع یک میلیارد تومان و برای پروژه امامزاده سلطان محمد شریف ۴۰۰ میلیون تومان صرف شده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfm0dy.w6dttagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما