تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : 15188
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: طرح‌های ورزشی این استان به طور میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تزریق اعتبارات روند پیشرفت آن‌ها سرعت بیشتری خواهد یافت.
طرح‌های ورزشی در دست ساخت در قم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری ابراهیم سانی‌خانی روز پنجشنبه اظهار داشت: هفت طرح ورزشی در این استان در حال ساخت است که پنج طرح شهری و ۲ طرح روستایی می‌باشد.
وی افزود: برای تکمیل این طرح‌های ورزشی حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه مورد نیاز است و در صورت تامین به موقع بودجه، طی یک‌سال آتی به ترتیب شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.
وی بازپیرایی ورزشگاه تختی، ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان، خانه جوان خیابان دروازه ری و زمین چمن روستای جنداب را به عنوان چند پروژه شاخص ورزشی در دست احداث استان قم ذکر کرد.
وی بیان کرد: اکنون در مجموع ۱۲۴ فضای ورزشی روستایی و شهری در استان قم برای استفاده ورزشکاران وجود دارد.
سانی‌خانی با اشاره به اینکه این تعداد مکان ورزشی با احتساب اماکن غیرقابل بهره‌برداری و درحال تعمیر و بازسازی است عنوان کرد: از مجموع ۱۲۴ مکان ورزشی استان, ۹۶ مکان شهری و ۲۸ مکان روستایی است.
وی اظهار داشت: سرانه فضای ورزشی استان اکنون ۰۰.۵۷ متر مربع است و این در حالیست که استاندارد کشوری یک متر مربع می‌باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان قم افزود: با افتتاح هفت طرح در حال ساخت ، سرانه فضای ورزشی در این استان بهبود می‌یابد و در تلاشیم با کمک مجموعه‌هایی چون سپاه پاسداران بر میزان اماکن ورزشی بیفزاییم.
سانی‌خانی به کمبود ۳۳۸ هزار مترمربع زمین ورزشی در قم اشاره کرد و گفت: اکنون استان نیازمند ۲۰۰ زمین ورزشی به وسعت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcc4sqs.2bqp48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما