تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : 15166
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قم گفت: برای رصد و پایش روند تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی هیات استانی بررسی تبلیغات داوطلبان برای نخستین‌بار تشکیل شده و درصورتی‌که مواردی از نقض قانون و اخلاق مشهود باشد افراد متخلف به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.
هیات بررسی تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی درقم تشکیل شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حسن محبوبی عصر دوشنبه، با تاکید بر رصد اخلاق انتخاباتی، وعده و تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی، افزود: اصل سلامت انتخابات یکی از محورهای اصلی در برگزاری این رویداد است و برا ین‌اساس سلامت حضور و تبلیغات نامزدها مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.
وی همچنین با اشاره به هزینه تبلیغات انتخاباتی، گفت: تمامی داوطلبان محل هزینه‌ کرد خود را مشخص نموده و شماره‌حسابی را نیز دراین‌خصوص معرفی کرده‌اند و شفاف‌سازی‌های لازم انجام‌گرفته و هم‌زمان کمیته حقوقی و رسیدگی ستاد انتخابات استان این موضوع را رصد می‌کند.
وی بیان داشت: با ثبت‌نام بیش از ۸۶۰ نفر در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در قم، این استان در رتبه سوم کشور قرار داشت و در ادوار گذشته سابقه نداشته‌است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استان قم عنوان کرد: برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۷ نفر از حوزه انتخابیه ثبت‌نام کرده بودند که پنج نفر از آنان تایید صلاحیت نهایی شده‌اند.
وی ابراز داشت: از ۸۶۶ نفری که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان قم ثبت‌نام کرده بودند نیز تاکنون ۲۶۱ تایید نهایی شده‌اند و روند تایید صلاحیت داوطلبان تا ۱۹ بهمن‌ماه جاری ادامه دارد.
محبوبی خاطرنشان کرد: قم تنها استان در سطح کشور است که انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌کند و در سه استان خوزستان، گیلان و همدان در برخی از شهرستان‌های آنها انتخابات الکترونیکی است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات قم با اشاره به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در تمام روستاهای این استان، یادآور شد: زیرساخت‌های لازم دراین‌خصوص به تایید وزارت کشور و نهادهای متولی و نظارتی رسیده است.
محبوبی اظهار داشت: در قالب انتخابات تمام الکترونیک در استان قم، شمارش آرا به‌صورت الکترونیکی انجام و نتایج می‌تواند پس از پایان زمان رای گیری و در یک بازه زمانی نیم ساعتی اعلام شود.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استان قم خاطرنشان کرد: در انتخابات امسال رای دهندگان می‌توانند با دردست‌داشتن یکی از مدارک گواهینامه، پایان خدمت، شناسنامه، کارت ملی و گذرنامه رای خود را در صندوق بیندازند.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه سالجاری برگزار می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciqzaz.t1awq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما