تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب : 15158
مدیرعامل سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به اینکه تمام فضاهای فرهنگی و تاریخی شهر را مدنظر قرار داده‌ایم، گفت: برخی محورهای فرهنگی و تاریخی که رها شده بودند نیز درحال تقویت هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا خاکی در در نشست هم‌اندیشی با منتخب مدیران رسانه‌های استان و برخی صاحب‌نظران حوزه خبر و اطلاع‌رسانی که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: ساماندهی پیرامون حرم و بافت‌های فرسوده نیازمند همراهی گروه‌های اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه شهرسازی در 150 سال گذشته با محوریت حرم مطهر بوده است، مطرح کرد: به همین منظور تمام بافت‌های میانه و فرسوده پیرامون حرم مطهر شکل‌گرفته است.
مدیرعامل سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه از سال 95 این سازمان تغییر رویکرد داشته است، عنوان کرد: در این رویکرد جدید سازمان بیش‌تر در عرصه تسهیل‌کننده وارد شده است.
وی با اشاره به اینکه 10 پروژه پیرامون حرم طراحی شده است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی مدیریت استان برنامه‌ریزی برای این 10 پروژه انجام و 8 مورد در دستور کار قرار دارد.
خاکی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مختلف در این پروژه‌ها فعالیت دارند، تصریح کرد: فاز 5 عمار یاسر، دروازه ری، چهل اختران، صحن شرقی حرم مطهر، باغ مزار قبرستان نو، ساماندهی گیت امنیتی حرم و ... در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در موضوع آرام‌سازی و ساماندهی فضاهای پیرامون حرم مطهر، پیاده‌رو سازی بلوار ارم انجام‌شده است، یادآور شد: همچنین ساماندهی میدان مطهری به‌عنوان نخستین میدان مدرن شهر انجام‌شده است.
مدیرعامل سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه برای احیای بافت فرسوده نیازمند ابزارهای متنوعی هستیم، ابراز کرد: زائران بسیاری به قم می‌آیند ولی تنها حرم و جمکران را می‌شناسند که تلاش کردیم محورهای تاریخی را نیز به این زائران معرفی کنیم.
وی با اشاره به اینکه تمام فضاهای فرهنگی و تاریخی شهر را مدنظر قرار داده‌ایم، اذعان کرد: همچنین برخی محورهای فرهنگی و تاریخی که رها شده بودند نیز درحال تقویت هستند.
خاکی با بیان اینکه ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در محله دروازه ری انجام‌شده است، اظهار داشت: اعتقاد داریم که شهر یک موجود زنده است و این زندگی به اهالی محلات مرتبط است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjovev.uqeiizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما