تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : 15083
معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده هدف مهم مجموعه شهری است که در این مسیر مساجد می‌توانند نقش‌آفرینی اثرگذاری داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مجید متین فر امروز در سومین نشست هم‌اندیشی شهردار قم با ائمه جماعات مساجد منتخب که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد اظهار داشت: مشارکت و همکاری سازمان‌ها مختلف در آباد شدن شهر تأثیرگذار است.
 وی با اشاره به طرح تفصیلی افزود: تحقق‌پذیری طرح تفصیلی از موضوعات مهم در شهرداری است و پیشرفت در آن به‌عنوان عملکرد مثبت سنجیده می‌شود.
 معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم تصریح کرد: در راستای طرح تفصیلی شبکه معابر و با تلاش مجموعه مدیریت شهری، بازگشایی مسیر اجرایی شده که از اقدامات مهم و مثبت مجموعه مدیریت شهری محسوب می‌شود.
 متین فر با اشاره به وسعت شهر قم ابراز کرد: ۱۳ هزار هکتار مساحت کل شهر است که از این مقدار ۱۶۰۰ هکتار بافت فرسوده و ۳۰۰ هکتار بافت تاریخی در نظر گرفته‌شده است.
 وی احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده را از اهداف مجموعه شهری دانست و گفت: توجه به محلات با رویکرد مساجد از موضوعاتی است که مور بررسی قرارگرفته و سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر اقدامات مثبتی را به‌منظور بهسازی، کف سازی و جداره سازی این بافت‌ها در محلات انجام داده است.
 معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از هماهنگی مجموعه مدیریت شهری با سازمان‌های برونی شهرداری در راستای استفاده از ظرفیت‌های ملی برای احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده خبر داد و عنوان کرد: توجه به محله قدیمی چهل اختران، تملک و تعریض محله دروازه ری، بازگشایی محور امیرکبیر و تملک ۱۳۲ مغازه قبرستان نو و توجه به هسته مرکزی شهر از دیگر اقدامات مجموعه شهری است که مطالعات آن انجام‌شده و در حال حاضر در مرحله اجرا است.
 متین فر با تأکید بر سیاست مجموعه مدیریت شهری خاطرنشان کرد: با همکاری و مشارکت سازمان‌های مختلف اقدامات لازم برای رسیدن به شهر هوشمند و شهرسازی الکترونیک انجام‌شده و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ به پایان برسد.
 وی از مراجعه ۷۰ درصد مردم به شهرداری برای اخذ مجوز و صدور پروانه‌های ساختمانی خبر داد و یادآور شد: به حداقل رساندن زمان صدور پروانه‌های ساخت‌وساز در بازه دوهفته‌ای از دیگر اقدامات مثبت مجموعه مدیریت شهری است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم در پایان با تأکید بر اینکه فعالیت‌های در رابطه با نقشه و نظارت به عهده سازمان نظام‌مهندسی است و هیچ ارتباطی با شهرداری ندارد، یادآور شد: اقداماتی صورت گرفته تا مراجعه حضوری مردم به شهرداری و سازمان نظام‌مهندسی کاهش پیداکرده و شاهد رضایت شهروندان باشیم.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgwz9q.ak9n74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما