تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : 15013
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم گفت: به‌منظور ساماندهی بافت‌های پیرامون حرم و شناسایی ابعاد مختلف فرهنگی شهر قم، پروژه محور فرهنگی تاریخی را در 6 کیلومتر در 17 محله تاریخی شهر قم با کف‌سازی، جداره‌سازی و بهسازی کامل کرده‌ایم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا خاکی شب گذشته در دیدار شهردار قم با هنرمندان منتخب شهر مقدس قم که در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان به ساماندهی فضاهای پیرامون حرم می‌پردازد.
وی با اشاره به اینکه پروژه‌های بزرگ مقیاس را در دستور کار سازمان قرار دارد، مطرح کرد: رویکرد این پروژه‌ها بیش‌تر ایجاد فضای امن و با آرامش برای حضور شهروندان است.
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم از تملک مغازه‌های اطراف قبرستان نو یاد کرد و گفت: فضای 5 هکتاری رها شده در اطراف حرم در سال‌های آینده ساماندهی خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های مختلف شناسایی و احیا شده است، عنوان کرد: ظرف یکی دو سال آینده مردم تحولات را در هسته مرکزی شهر شاهد خواهند بود.
خاکی با اشاره به اینکه پروژه محور فرهنگی و تاریخی تأثیر بسیاری در قم داشته است، خاطرنشان کرد: تلاش داشتیم سایر وجوهات شهر قم را شناسایی و معرفی کنیم.
وی اضافه کرد: به‌منظور ساماندهی بافت‌های پیرامون حرم و شناسایی ابعاد مختلف فرهنگی شهر قم پروژه محور فرهنگی تاریخی را در 6 کیلومتر در 17 محله تاریخی شهر قم با کف‌سازی، جداره‌سازی و بهسازی، کامل کرده‌ایم.
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها احیای بازار کهنه بوده است، تصریح کرد: تلاش داریم بزرگ‌ترین مجموعه خصوصی صنایع‌دستی را در این محور فعال کنیم.
وی با اشاره به اینکه محورهای فرهنگی و تاریخی شهر قم را مدنظر قرار داده‌ایم، یادآور شد: شهر قم ویژگی‌های معرفی نشده بسیاری دارد که هنوز شناسایی و معرفی نشده‌اند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjtyev.uqeivzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما