تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 14917
کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که اتاق فکر ترورهای کور در اسرائیل است، گفت: هدف از ترورهای کور ایجاد ناامنی و عقده‌گشایی است.
هدف از ترورهای کور ایجاد ناامنی و عقده‌گشایی است / بیانیه شورای امنیت در محکومیت حادثه کرمان در تاریخ انقلاب سابقه نداشته است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به عملیات تروریستی در کرمان و تحولات منطقه در ماه‌های اخیر، اظهار داشت: بیش از سه ماه است که رژیم صهیونیستی عملیات خودش را علیه مردم مظلوم غزه آغاز کرده و بیش از 23 هزار نفر تاکنون به شهادت رسیدند که اکثریت آن ها زنان و کودکان است و این رژیم روحیه کودک کشی خودش را به دنیا نشان می دهد.
وی با بیان این که رژیم صهیونیستی با این اقدامات ظالمانه ضربه بزرگی را در افکار عمومی خورد، ادامه داد:  بعد از جنگ جهانی اسرائیلی‌ها خط مظلوم‌نمایی را در دنیا همواره دنبال کردند و با فشارهای رسانه‌ای همواره نیروهای صهیونیسم و غاصب اسرائیلی را به‌عنوان مظلوم‌نمایش دادند و مردم بی‌دفاع و بی‌پناه فلسطین را به‌عنوان ظالم نشان دادند.
صادقی نسب تصریح کرد:  این دروغ‌ها با آنچه که در ماه‌های اخیر در نوار غزه رخ داد بی‌اعتبار شد و افکار عمومی جهان بالاخص نسل جوان به‌هیچ‌عنوان خریدار چنین گفتمانی نیستند و فهمیدند آن طرفی که مظلوم است مردم بی‌دفاع فلسطین و غزه است.
وی افزود: شرایط برای رژیم صهیونیستی ناپایدار و تهدیدکننده است، آن‌ها نتوانستند به اهداف خودشان برسند و مرتباً در جبهه‌های مختلف در حال شکست‌خوردن هستند و در باتلاق غزه گرفتار شده اند.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: کشورهای غربی حامی این رژیم خصوصاً آمریکا، فرانسه، انگلستان و... نیز در این  باتلاق گرفتار شده‌اند.
وی تأکید کرد: تغییر گفتمان جهان و فاش‌شدن دروغ‌های کشورهای غربی؛ پایه‌های حکومتی این کشورها را نیز مورد تهدید قرار داده چرا که فاصله واقعیت‌ها با آن چیزی که حاکمان این کشورها در طی این سال‌ها به مردم گفته‌اند بسیار زیاد بوده و موجب شکاف در جوامع آن‌ها شده است.
صادقی نسب بیان داشت:  یکی از مهم‌ترین کینه‌هایی که اسرائیل و متحدان غربی آن دارند از جمهوری اسلامی ایران است، در واقع کشورمان را مقصر اصلی آزادی‌خواهی در منطقه می‌دانند و آن چیزی که در فلسطین و عملیات طوفان الاقصی رخ داد را حاصل اندیشه انقلاب اسلامی می‌دانند و مسلماً در همین مدت تمام تلاش خودشان را کرده‌اند که به ما صدمه بزنند و اقدامات عملی را راه‌اندازی کرده‌اند که برخی از آن عملیاتی شد و برخی از آن‌ها ناکام ماند.
وی ابراز داشت: جریان ترور و جنایت یک جریان سازمان‌یافته است و فرقی نمی‌کند که در کجا رخ بدهد خواه در سوریه باشد خواهد در کرمان، همه بخشی از یک برنامه سازمان‌یافته است که اتاق فکر آن در یک مکان قرار دارد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: اتاق فکر این ترورها در اسرائیل بوده که آمریکا هم پشتیبان جدی آن است.
وی افزود: به‌هرحال سعی کردند که این ها در یک روز مهم و روزی که این ملت سردار خودش را از دست داد، اولاً:عقده‌گشایی کنند به‌هرحال ایشان در پیشانی و خط اول مبارزه با تروریسم در منطقه حضور داشت، تروریسمی که داعش آن را نمایندگی می‌کرد؛ اما پشتیبان و حامی‌اش رژیم صهیونیستی و آمریکا بود.
صادقی نسب ادامه داد: دوم: ایجاد احساس ناامنی هدف دیگر این ترور بود که البته ناکام ماند چرا که مردم از همان شب و فردای آن روز با حضور گسترده خود نشان دادند که ملت شهادت هستند.
وی تأکید کرد: این‌گونه عملیات تروریستی در همه کشورهای دنیا وجود دارد و علی‌رغم همه تمهیدات امنیتی  بارها در کشورهای مختلف رخ‌داده است.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: مسلماً جمهوری اسلامی ایران به این جنایت‌ها پاسخ خواهد داد و همان‌طوری که رهبر انقلاب فرمودند عاملان و مهم تر از آن آمران این اقدام تروریستی عواقب کار خود را خواهند چشید.
وی ابراز داشت: راه مقاومت با عقلانیت، درایت و صلابت ادامه خواهد یافت و برخورد با عاملان این جنایت نیز با درایت و صلابت ان‌شاءالله انجام خواهد شد.
صادقی نسب به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل علیه اقدام تروریستی کرمان اشاره کرد و گفت: این بیانیه در نوع خود در بعد از انقلاب بی‌نظیر بود که حمایت قاطعانه از ایران کرده و از همه کشورها خواسته شده است که از کشورمان در راه مبارزه با تروریسم دفاع کنند.
وی خاطر نشان کرد: قاطعیت جمهوری اسلامی ایران و خشم ملت ایران در واکنش به این جنایت موجب شد که کشورهای غربی به‌سرعت جلسه شورای امنیت را تشکیل بدهند.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbz9b8.rhba8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما