تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : 14909
شهردار قم گفت: مسائل مرتبط با حوزه معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی در شهر قم باید به‌صورت ویژه دنبال و عملیاتی شود.
ضرورت توجه ویژه به اصول معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی در قم/شهرداری قم تمام‌قد آماده ورود به جشن‌های نیمه شعبان می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای مدیران شهرداری قم، با اشاره به اهمیت حوزه معماری و شهرسازی در مأموریت‌های شهرداری، اظهار کرد: شهرداری‌ها بیش از ۳۰۰ نوع وظیفه دارند که در این میان مسائل حوزه معماری و شهرسازی به دلیل گره خوردن با کیفیت زندگی شهروندان و هویت شهرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.
وی افزود: در قم مسئله هویت شهری حساسیت ویژه‌ای دارد و توجه به این موضوع خواسته مقام معظم رهبری و بزرگان دینی است.
شهردار قم ادامه داد: تدوین برنامه‌ای برای نزدیک شدن به اهداف معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی و توجه به شاخص‌های این حوزه با اولویت بالا در دستور کار معاونت معماری و شهرسازی قرار گیرد.
سقائیان‌نژاد، شهر هوشمند و الکترونیکی سازی فرآیندها را از دیگر امور مورد توجه و ضروری دانست و اضافه کرد: در این زمینه با محوریت معاونت برنامه‌ریزی شهرداری قم نیاز به گام‌های بلند و محکمی داریم.
وی حوزه گردشگری و زیارت را از دیگر اولویت‌های عملکردی شهرداری قم دانست و تصریح کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم باید در این زمینه به‌صورت جدی وارد میدان شده و امور مرتبط با تسهیل و رونق گردشگری زیارتی را پیگیری کند.
شهردار قم به نزدیک شدن به ایام نیمه شعبان نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران شهر قم در دستور کار معاونت‌ها و مناطق شهرداری قم قرار گیرد.
سقائیان‌نژاد گفت: لازم است مانند سال‌های گذشته مجموعه تمام‌قد برای این مسئله ورود پیدا کرده و همه عوامل خود را خادم زائران بدانند.
وی با اشاره به لزوم توجه به دو محور ترویج فرهنگ مهدویت و مردمی سازی خدمت‌رسانی به زائران، افزود: ایجاد زمینه برای خدمت گروه‌های جهادی بسیجیان هیئت‌های مذهبی خیرین طلاب و دانشجویان در دستور کار قرار گیرد چراکه نیمه شعبان جشنی جهانی و ملی بوده و ریشه در اعتقادات آحاد مردم دارد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdccooqs.2bq0x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما