تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : 1488
خطیب نماز جمعه گفت: عده ای احمق درآمریکا مجموعه ای از اقدامات جنون آمیز را انجام دادند که برای منطقه و جهان فاجعه آفرین است.
 اقدامات جنون آمیز آمریکا برای جهان فاجعه آفرین است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: اعلام انتقال سفارت آمریکا به قدس و توهین به نماد های اسلامی، به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بربلندی های جولان، استمرار مشارکت آمریکا درقتل عام مردم مظلوم منطقه در کشورهای یمن، سوریه، عراق، فلسطین و قرار دادن نام سپاه پاسداران در میان گروه های تروریستی درحالی که این نهاد نیرومند کمر تروریسم را شکست، از جمله اقدامات جنون آمیز آمریکاست که امنیت بین المللی را با خطر مواجه می کند.
وی بیان کرد: آمریکایی ها با غارت منابع کشورهای اسلامی، آنها را تحقیر می کنند به گونه ای که پادشاه سعودی دست زن رئیس جمهور آمریکا را می بوسد و ترامپ آنان را به گاو شیرده تعبیر می کند، ما این گونه تحقیرها را برای ملت های اسلامی نمی پذیریم.
وی با اشاره به این که ارتش آمریکا حامی تروریست است، ادامه داد: آنها می خواهند طرح معامله قرن را اعلام کنند، اما باید بدانند پیشاپیش این طرح و عربده کشی های بی جای آمریکایی ها، به دست امت اسلام ،جبهه مقاومت و سپاه قدرتمند ما، به فضل الهی شکست خواهد خورد.
اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع مهدویت گفت: مهدویت ریشه در نهاد فطری انسان داشته و همه بشریت به پایان سعادت آمیز تاریخ اعتقاد دارند و این تفکر در مکتب اهل بیت(ع) در اوج تعالی خود قرار گرفته است.
وی بیان کرد: اندیشه مهدویت در همه مکاتب اسلامی آنقدر معتبر و مستند است که هرگاه به آن مراجعه شود جای هیچ شک و شبهه ای باقی نمی ماند.
وی ادامه داد: این تفکر نه تنها در میان شیعه بلکه در میان آحاد اندیشه ورزان اسلامی مورد توجه بوده و حدود 2هزار روایت پیرامون موضوع مهدویت از رسول اکرم(ص) تا امام حسن عسکری (ع) در 400 منبع روایی نقل شده که نشان دهنده استحکام این عقیده است.
خطیب نماز جمعه قم گفت: همچنین روایان بسیاری از اهل سنت روایات متعددی در خصوص امام عصر(عج) نقل و آن را تایید کرده اند.
وی گفت: این که گاهی مشاهده می شود کسانی از تندروان مذهبی و افراطیون و وابستگان به اندیشه خرافی وهابیت، مهدویت را زیر سئوال می برند مانند این است که آفتاب را انکار کنند.
اعرافی دربخش دیگری از سخنان خود با گرمیداشت روز ارتش گفت: ارتش نیرومند ما جلوه های بسیاری در راه دفاع از ملت در زمان دفاع مقدس و کمک به حادثه دیدگان در بلایای طبیعی از جمله در خدمت رسانی به سیل زدگان اخیر را از خود نشان داد.
وی همچنین با گرامیداشت روز سرباز گمنام که همزمان با نیمه شعبان است، افزود: وظیفه نیروهای اطلاعاتی کشف توطئه های دشمنان قبل از اقدام آنان است و در این زمینه سربازان گمنام امام زمان(عج) توفیقات زیادی در سال گذشته و از جمله در قم داشته اند.
وی بیان کرد: کشف فساد دردرون سیستم های اجرایی ازدیگر وظایف مهم نهادهای اطلاعاتی کشور است که باید در این زمینه نیز از اقدامات آنان تشکر کرد.
وی ادامه داد: شناخت صحیح وضع کشور و مشخص کردن نقاط ضعف و قدرت و ارائه راهکار برای تقویت نظام از دیگر وظایف سربازان گمنام امام زمان(عج) است.
امام جمعه قم گفت: انتظار است تا دستگاههای اطلاعاتی با رعایت موازین اسلامی در تحکیم امنیت کشور موفق باشند.
وی در ادامه به اهمیت جایگاه مسجد در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: موضوع مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان بسیار مهم است، به رقم همه دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف و شور ایجاد شده در میان مردم برای حضور در مساجد، اما این امکان از نظر کمی و کیفی با وضع مطلوب فاصله دارد.
وی بیان کرد: باید اکنون 90 هزار مسجد باشکوه و پررنق و دارای برنامه برای جذب جوانان در کشور داشته باشیم که این گونه نیست و حتی در شهر قم نیز در این مساله با وضع مطلوب فاصله داریم.
وی ادامه داد: مساجد فعال کشور که در عرصه های مختلف کوشا باشد، در نهایت 20 هزار است که این تعداد باید به سرعت افزایش یابد و مساجد کانون جذب جوانان شود.
اعرافی گفت: روحانیت، حوزه و دستگاه های فرهنگی باید قیام کنند و مساجد قوی، دارای سه وعده نماز، وقف و منابع پایدار مالی و کانون های جذب جوانان را ایجاد کنند.
امام جمعه قم در ادامه با تشکر از همه مسئولان، نهاد ها و اقشار مختلف مردم همچون جوانان، طلاب، بسیجیان و سایر آحاد که همه برای کمک به هموطنان خود در حادثه سیل اخیر حاضر شدند، گفت: عمق فاجعه بالاست و صدها هزار تن بی خانمان شدند و رنج آنان ادامه دارد، در چنین شرایطی همه وظیفه داریم همچنان به کمک برخیزیم.
وی با اشاره به حضور موکب ها، هیات ها و همه گروه های مردمی برای کمک به سیلزدگان، بیان کرد: یک موج مردمی و جلوه ای از همراهی ملت ایران در این رخداد پدید آمد و این موج همبستگی که ملتی این چنین برای کمک به هم نوعان خود اقدام کنند جای شکر در پیشگاه الهی دارد.
وی ادامه داد: این سیل نمادی شد از همبستگی ملی و حضور جبهه مقاومت، جوانان مقاومت از کشورهای مختلف آمدند و در کنار مردم ما برای خدمت رسانی حضور پیدا کردند.
اعرافی گفت: در چنین شرایطی دشمنان ما حتی اجازه ورود کمک به ایران را ندادند و حساب های نهادهای حمایتی را مسدود کردند و این موجب می شود که ملت ما یکصدا فریاد مرگ بر آمریکا را سر دهند.
وی بیان کرد: ملت ما اهل مهربانی و دوستی است اما در برابر دشمنان همچون سد مستحکم عمل می کند.
وی ادامه داد: باید این کمک ها استمرار داشته و مسئولان اجرایی در برداشت از صندوق ذخیره ارزی برنامه کامل داشته باشند و در طول سال برنامه های سازندگی همچون طرح هر مسجد یک خانه اجرایی شود تا ابعاد خسارات کاهش یابد.

https://qomefori.ir/vdcc.4qsa2bq04la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما