تاریخ انتشار :شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب : 14732
مدیرعامل سازمان نوسازی اطراف حرم مطهر:

مقابر مشاهیر مدفون در قبرستان نو قم بهسازی می‌شود

مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر گفت: مطالعات شناسایی مشاهیر قبرستان نو برای معرفی بهتر در طرح بهسازی و همچنین ساماندهی مقابر این بخش در حال انجام است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای ساماندهی قبرستان نو اظهار داشت: قبرستان نو یکی از پروژه‌هایی است که دارای زیرساخت زیارت و فرهنگی است، زیرا یکی از آرامستان هایی که مشاهیر مختلفی در آن دفن بوده، قبرستان نو است و پنج هکتار فضای رها شده در مجاورت حرم مطهر دارد و در کنار آن بزرگانی در این مکان دفن هستند که معرفی آن‌ها برای اشخاصی که وارد شهر قم می‌شوند، مفید است.
 وی با بیان اینکه ۱۴ مورد از تملکات مغازه‌های پیرامون قبرستان نو توسط سازمان بهسازی تملک شد اضافه کرد: با توجه به تعدد پروژه‌هایی که در سازمان تعریف شده و اهمیت نقش تسهیل گری سازمان، ادامه اقدامات تملک به منطقه هفت منتقل شد که از منابع ۴۸ هکتاری در حال انجام است.
 مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر ابراز کرد: با توجه به قدمت و بایگانی اسناد، شورای شهر مصوبات خوبی در حمایت از کسبه قبرستان نو اعمال و کل مغازه‌ها را سرقفلی حساب کرد و هر چه بدهی قبل از سال ۸۵ داشتند را بخشید.
 وی خاطرنشان کرد: طراحی قبرستان نو توسط سازمان نوسازی اطراف حرم مطهر در حال انجام است که به‌موجب آن قراردادی با معاونت شهرسازی منعقد کرده‌ایم و رویکرد اصلی، بهسازی این مجموعه است.
خاکی عنوان کرد: مطالعات در دو حوزه شناسایی مشاهیر قبرستان نو برای معرفی بهتر در طرح بهسازی و همچنین ساماندهی این بخش در حال انجام است.
خاکی با تأکید بر اینکه سراسر منطقه قم نو و آبشار در حال تبدیل‌شدن به مجموعه اقامتی است و تنها از کوچه آبشار و یا حرم نما امکان دسترسی به حرم مطهر دارند گفت: با این بازگشایی دو کوچه منتهی به قبرستان نو بن‌بست می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgxu9q.ak9tw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما