تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب : 14671
مدیرعامل سازمان فضای سبز شهری شهرداری قم خبر داد؛

انتشار فراخوان هفتمین دوره مسابقه شهروندی عکاسی پاییز برگ‌ریز در قم

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: فراخوان هفتمین دوره مسابقه عکاسی پاییز برگ‌ریز با هدف به تصویر کشیدن زیبایی‌های فصل پاییز در بوستان‌ها و معابر شهر قم منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به‌ضرورت استفاده از زبان هنر در حوزه مدیریت شهری اظهار داشت: استفاده از هنر، به‌ویژه هنر عکاسی، در جلب مشارکت شهروندان و حل چالش‌های مدیریت شهری دارای تأثیرات مثبت بسیاری است.
وی با بیان اینکه هنر عکاسی می‌تواند به‌عنوان یک وسیله قدرتمند برای افزایش آگاهی شهروندان از مسائل مختلف شهری عمل کند، مطرح کرد: عکاسی می‌تواند واقعیت‌ها و چالش‌های شهر را به تصویر بکشد و افراد را به درک بهتری از مسائل شهری و تأثیرات تصمیمات مدیریتی بر زندگی روزمره خود برساند.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم افزود: هنر عکاسی می‌تواند شهروندان را الهام بخشیده و در نگرش‌های آن‌ها نسبت به محیط شهری متحول کند.
وی با اشاره به اینکه تصاویر زیبا و قابل‌تأمل می‌توانند افراد را به ارتقاء جنبه‌های مختلف شهری ترغیب کنند گفت: پروژه‌های هنری، به‌ویژه اینکه شهروندان در آن‌ها مشارکت داشته باشند، می‌توانند تعامل اجتماعی را ترویج کنند و این نوع فعالیت‌ها افراد را به هم پیوند می‌دهد و اجتماعی‌تر کردن فضاهای عمومی را ترویج می‌کند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری هفتمین دوره مسابقه عکاس پاییز برگ‌ریز خاطرنشان کرد: تصاویر هنری ممکن است به مدیران شهری کمک کنند تا بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند و این تصاویر ممکن است نیازها و مشکلات شهروندان را بهتر نشان دهند و در فرآیند تصمیم‌گیری مشارکت مردمی را تقویت کنند.
وی با تأکید بر اینکه هنر عکاسی می‌تواند تفکر خلاق و نظرات متنوع را ترویج کند گفت: شهروندان ممکن است از طریق اعمال هنری خود ایده‌ها و پیشنهادات جدیدی برای بهبود شرایط شهری ارائه دهند و همچنین تصاویر زیبا و هنری می‌توانند شهر را به‌عنوان یک مقصد جذاب و پویا به نمایش بگذارند، که می‌تواند گردشگران را جذب کند و به توسعه اقتصادی شهر کمک کند.
خاطرنشان می‌کند دبیرخانه  هفتمین دوره مسابقه عکاسی پاییز برگ‌ریز از 25 لغایت 5 دی‌ماه سال جاری آماده دریافت آثار شهروندان و هنرمندان عکاس است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق درگاه www.QOMparks.ir نسبت به ارسال آثار به این مسابقه اقدام نمایند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcizqaz.t1a5y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما