تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 14332
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، توجه به لزوم گفتمان‌ سازی توسط رسانه‌ها را مطرح کرد و گفت: ورود رسانه در ابعاد تخصصی موضوعات مختلف می‌تواند منجر به بهبود شرایط و امیدآفرینی شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی کلانترزاده در گفت‌وگویی یکی از وجوه جهاد تبیین در بیانات مؤکد رهبر معظم انقلاب اسلامی را ارائه و اطلاع‌رسانی دستاوردها به مردم دانست و با تشریح نقش رسانه‌ها در این زمینه گفت: امیدآفرینی در بین افراد جامعه ازجمله اهدافی است که می‌بایست به این منظور مورد توجه قرار گیرد تا مردم بدانند چه خدماتی و چگونه به آنان ارائه‌شده است.
وی رسانه‌ها را ظرفیتی قابل‌توجه و منطبق بر اصول بنیادی جهاد تبیین عنوان کرد و ادامه داد: ماهیت رسانه‌ها علاوه بر وجوه گوناگون اطلاع‌رسانی، می‌تواند در نقد و گفتمان‌سازی نیز مؤثر بوده و با ایجاد بستر تضارب آراء، بهبود شرایط را در زمینه‌های مختلف اجرایی و مدیریتی به‌دنبال داشته باشد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به لزوم بازگشت رسانه‌ها به ریل و چارچوب اصلی خود گفت: در سال‌های اخیر بنا بر دلایل مختلف، پرداخت حرفه‌ای و نقد تخصصی موضوعات در رسانه‌ها کمرنگ شده است و امروز کمتر خبرنگاری به‌ صورت تخصصی به موضوعات ورود می‌کند و آن موضوع را دقیق مورد کنکاش قرار می‌دهد.
کم‌توجهی به نبود فضای گفتمانی نکته‌ی بعدی بود که کلانترزاده آن را مطرح کرد و گفت: وجود فضایی برای بیان آراء و نظرات مختلف و ارائه بی‌طرفانه آن می‌تواند اسباب بسیاری از اتفاقات خوشایند برای رشد و توسعه باشد و رسانه‌ها می‌بایست به‌نوعی داعیه‌دار این فضای گفتمانی باشند.
وی رسانه‌ها را بازوان اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها و نهادها توصیف کرد و افزود: ارتباط و تعامل 2 سویه مردم و مسئولین از دیگر مباحثی است که رسانه‌ها می‌توانند در آن نقشی مؤثر ایفا کنند و واسطه‌ای برای بیان نظرات مردم به خدمتگزاران خود باشند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم جشنواره‌ها و رویدادهای رسانه‌ای را آوردگاهی برای ارتقای سطح کمی و کیفی تولید محتوای رسانه‌ای دانست و تصریح کرد: برگزاری جشنواره مطبوعات استان مجالی اثرگذار برای تلاش بیشتر و حرفه‌ای اصحاب خبر و رسانه است تا در این آوردگاه خود را مورد ارزیابی قرار دهند.
کلانترزاده همچنین ظرفیت‌های گسترده و مختلف قم را مورد توجه قرار داد و گفت: هرچند بسیاری از این ظرفیت‌ها برای مردم قم نیز معرفی نشده و شناختی از آن وجود ندارد یا به‌نوعی عادی و تکراری است، اما معرفی این ظرفیت‌های در ابعاد بزرگ‌تر ملی و فراملی ضروری بوده و لازم است رسانه‌ها دامنه تولید و انتشار اخبار را به مجموعه استان محدود نکنند.
وی در پایان با اعلام حمایت شهرداری قم از برگزاری سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم، خواستار توجه حرفه‌ای خبرنگاران به موضوعات شهری شد و اذعان کرد: مجموعه مدیریت شهری قم به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه خدمتگزار در شهر قم، از تمامی اصحاب خبر و رسانه برای مشارکت در زمینهٔ تولید محتوای رسانه‌ای مرتبط با گستره وسیع خدمات و وظایف شهرداری قم دعوت به عمل‌آورده و آماده هرگونه همکاری و تعامل در این زمینه است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcci1qs.2bq018laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما