تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : 1428
مدیرکل اداره پست استان قم گفت: پروژه " جی نف" از5سال گذشته شروع به فعالیت کرده و قم که در این موضوع پایلوت بوده اکنون پیشگام شده است.
اجرای پروژه «GNAF» در پست استان قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،ابوالفضل باقری منش در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قم، عنوان کرد: اداره پست مدعی پیشگام بودن در دولت الکترونیک است و پیشرفت بیشتر اداره پست در بحث الکترونیک، نیازمند مراجعه بیشترمردم و سازمان ها است.

وی افزود: پروژه مهمی که محور بخشی از اداراتی مانند آب، گاز و برق که مشتری مداری در دستورکار شان قرار دارد، پروژه جی نف(GNAF) است که از5سال گذشته شروع به فعالیت کرده و قم که در این موضوع پایلوت بوده اکنون پیشگام شده است. وی دررابطه با پروژه جی نف بیان کرد: با برسی آدرس های ۴ قبض آب، برق، گازو تلفن  متوجه تفاوت ها در نحوه آدرس دادن ونبود آدرس دقیق ومشترک برای یک مکان می‌شویم، چی نف 4رقم آخر کد پستی ده رقمی است که با نقشه بلوک بندی و پارسل بندی شهر منطبق شده است. باقری منش در خصوص مزایای این طرح عنوان کرد: در این طرح همه مکان ها دارای کد یکتا می‌شوند و اگر فردی در بانک آدرس اشتباه بدهد در صورت اتصال بانک به سیستم جی نف از طریق کد پستی مشخص می شود و همچنین در  اورژانس افرادی که با تلفن ثابت تماس بگیرند از طریق تلفن آنها آدرس مکان دقیق آنها قابل مشاهده است ودیگر نیاز به آدرس دادن فرد در آن شرایط بد نیست. مدیرکل اداره پست استان قم افزود: اکنون ادارات آب، برق و گاز از این سیستم استفاده می‌کنند و امیدواریم که بتوانیم درجهت تکمیل این پروژه این ادارات را از طریق لینک به هم مرتبط کنیم. باقری منش در خصوص پروژه دیگر اداره پست اظهار کرد: دیگر پروژه اداره پست لجستیک است؛ لجستیک به معنای فرآیند برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر خدمات و اطلاعات مرتبط با حمل و نگهداری كالا از مبدأ تا محل مصرف است كه با هدف کاهش هزینه های کارخانه و حذف واسطه های متعدد انجام می شود؛ اکنون این امر در قم درحال اجرا بوده و لجستیک قم در سطح کشور سرآمد است.  وی با اشاره به 20سامانه الکترونیکی که در پست فعال است، عنوان کرد: سفارشات پست استان قم در شش ماهه دوم سال نزدیک به ۲۰ درصد رشد داشته است ودولت الکترونیک سبب نگرانی ما برای کاهش ترافیک پستی نیست ، بلکه سبب بروز شدن اداره پست شده است. باقری منش در پایان افزود: با به وجود آمدن اینترنت و موبایل،اداره پست نه تنها از رونق نیافتاده است بلکه باعث  بنیان گذاری شیوه های نوین؛ مانندخدمات نیابتی مثل ثبت احوال، ارسال کالا، پست نت  شده است.

 

https://qomefori.ir/vdcg.x9qrak9t7pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما