تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب : 14261
وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی:

موانع احداث ۵۰‌ طرح بزرگ گردشگری برطرف شد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از آغاز کار دولت سیزدهم تاکنون موانع احداث و توسعه ۵۰‌ طرح گردشگری و تفریحی برطرف شده است.
موانع احداث ۵۰‌ طرح بزرگ گردشگری برطرف شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری عزت‌الله ضرغامی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح دهکده گردشگری دشت بهشت قم، بیان داشت: توسعه مراکز گردشگری با مشارکت بخش خصوصی جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است.
وی با تاکید بر اینکه قم یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری مذهبی است، تصریح کرد: بهره‌برداری از مراکز گردشگری و تفریحی می‌تواند بر جنبه و ظرفیت‌های توریستی استان قم، کمک خوبی کند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: راهبرد دولت سیزدهم از بین بردن طبقات و مرزبندی‌ها و باز کردن راه برای استفاده عموم مردم از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و گردشگری است.
وی اظهار داشت: دهکده دشت بهشت قم می‌تواند تبدیل به یکی از بهترین مراکز گردشگری و تفریحی در سطح کشور شود.
موانع احداث ۵۰‌ طرح بزرگ گردشگری برطرف شد
وی همچنین با اهمیت نظافت و پاکیزه گی عنوان کرد: در سطح کشور حداقل‌های لازم در توسعه سرویس های بهداشتی انجام نگرفته و مردم در راه‌ها و جاده‌ها در خصوص سرویس بهداشتی و نمازخانه مشکل دارند.
ضرغامی عنوان کرد: بنده بعنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع افتخار می کنم که نسبت به موضوع سرویس بهداشتی مردم در جاده‌های کشور دغدغه دارم.
دهکده توریستی و تفریحی، گردشگری دشت بهشت خلجستان به مساحت ۱۱۸ هکتار در سطح ملی مصوب هیئت دولت با سرمایه‌گذاری شرکت توسعه گردشگری دشت بهشت ایجاد شده‌است.
این منطقه در ۲۰ کیلومتری تفرش ، ۸۰ کیلومتری قم و ۶۰ کیلومتری ساوه در منطقه کوهستانی و خوش آب و هوا در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا واقع که یک تنفس گاه بسیار خوب و با داشتن آب و هوای دلپذیر و چشمه‌های آب معدنی محلی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی شده‌است.
در این مجموعه گردشگری، مجموعه اقامتی توریستی و باغ ویلا، هتل آپارتمان و تایم شیرینگ، سوئیت، کلینیک های فوق تخصصی سلامت، زمین بازی و دوچرخه سواری، مجموعه باغ تالار، دریاچه، مراکز تجاری، تفرجگاه مرکزی، مجموعه های ورزشی شامل زمین فوتبال و بسکتبال، باشگاه اسب سواری، پارک پرواز، پرورش گل محمدی و گلاب گیری، مجموعه شکارگاهی، پرورش و تولید گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، تولید ۵ مگاوات برق توسط انرژی های پاک، کمپینگ، باغ های میوه و مزارع ارگانیک و تله کابین در نظر گرفته شده‌است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdfx0f.yt0o96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما